Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Ezek az üzletemberek találták ki a Loch Ness-i szörnyet

2019. február 18. 15:03

A világ egyik legerősebb marketing innovációja Nessie legendája, hiszen a mai napig minden évben turisták százezreit vonzza Loch Ness környékére, így évi 41 millió fonttal járul hozzá Skócia gazdaságához. A történet a világ egyik legfurcsább válságkezelő intézkedésének az eredménye, amelyet Skóciában már egyetemi szörnymarketing kurzussal igyekeznek aprópénzre váltani.

2019. február 18. 15:03
null
Gajdácsi Levente

Szörnyen sokat hoz

A Loch Ness-i szörny legendája tekintélyes múlttal rendelkezik, egészen a hatodik századig nyúlik vissza. Világhírűvé egy 1933-as észlelés után vált, amit a következő évben tovább növelt az élőlényről készült első „fénykép”. Később kiderült, hogy a képen látható rejtélyes alakot műanyag játékokból barkácsolták és kameratrükkökkel tették hihetőbbé.

A jelenség megkérdőjelezhetősége nem zavarja a Loch Ness-t évente meglátogató több százezer turistát. Közülük néhányan a mai napig különös megfigyelésekről számolnak be, amelyek hivatalosan jegyzett száma 1114. A legutóbbi elkönyvelt esetből az is kiderült, hogy ehhez a helyszínen sem kell lennünk, mivel 2018. december 18-án egy angol nő a tó webkameráján vélte felfedezni Nessie-t.

A szörny legnagyobb haszonélvezője a skót gazdaság, amihez a 2018-as adatok alapján évi 41 millió fonttal járul hozzá. Ez az összeg 14,4 millió fonttal nagyobb a négy évvel korábbinál, jól példázva, hogy rejlenek még lehetőségek Loch Ness turizmusában. A számítások során figyelembe vették a környéken elérhető összes szolgáltatás forgalmát, beleértve például az élelmiszerfogyasztást, a szobafoglalásokat és a különböző szórakozási lehetőségeket is. 

Szörnymarketing

Annak érdekében, hogy az ország a legtöbbet hozza ki Nessie legendájából, néhány éve Monster Marketing (Szörny Marketing) elnevezéssel ingyenes kurzust is indítottak az egyik skót egyetemen, ugyanis a helyiek felismerték, hogy a szörny a legfontosabb márkája a környék gazdaságának. Olyannyira, hogy nem telik el tíz nap anélkül, hogy a világ valamely médiumában ne tennének említést róla, a Google adatai szerint pedig havonta 200 ezren keresnek rá az interneten.

Valódi helyi innovációról van tehát szó, amellyel a vidéki Skócia is hozzáteszi a magáét a skót gazdaság bővüléséhez. Az év 365 napján jelen van, nincsenek fenntartási költségei, mégis a Coca-Colához hasonló globális márkává nőtte ki magát a Loch Ness-i szörny.

Teljesen mindegy, hogy létezik-e vagy nem, amíg pénzt hoz

vélekednek helyi üzletemberek.

Egy tudománytörténész, Gareth Williams professzor egyébként könyvében arról ír, hogy a szörnyeteg egy jól megtervezett, tudatos PR akció csupán. A történetét az 1929-es gazdasági világválság után találta ki D.B. Gerahty, miután a helyi hoteltulajdonosok megbízták a környék turizmusának fellendítésével. Az is kiderült, hogy a kanadai Ogopogo legenda által inspirált nagy ötlet egy londoni kocsmában született meg, Gerahty pedig 150 fontot kapott érte. A jelenlegi számok ismeretében egyébként ez nem tűnik rossz befektetésnek, és akkoriban valószínűleg a válság hatásait is sikerült enyhíteni vele.

A skót sikert követve hazánknak érdemes lehet megfontolnia a Mátranováki Fanyűvő legendájának felélesztését, de itt lehetne az ideje annak is, hogy egy évezredek óta kihaltnak hitt fajt fedezzünk fel a Balatonban. Ebben az esetben

érdemes sietnünk, mielőtt a britek újabb szörnyeket találnak ki a Brexit hatásainak enyhítésére is.
Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
czzibor33
2019. február 26. 23:18
Itt találsz meezteleen lanyok környéken: My.Su/Lanyok
Bell & Sebastian
2019. február 23. 23:22
Marketing-hősökkel itt tele a padlás. Búvár Kund, Lehel, Dugonics Tífusz, Dózsa György, Gyula vitéz, Nagy Imre és a Renccerváltó Ismerős Kommunista. Rég kihalt állat az itt nincs.
Akitlosz
2019. február 23. 23:21
Azért egy legendánál, ha nem is igaz, de legalább nem árt, ha hihető. A Loch Ness tó 227 méter mély, így aztán akármi is lehet benne, míg a Balaton 12 méter mély így akármi is van benne, nem lehet akármi benne, mert könnyen leellenőrizhető. Loch Ness legendája azért tud életben maradni, mert nem lehet kizárni, hogy igaz, mert még ha nem is az, azt bebizonyítani nem lehet, de legalábbis nem érdemes és főleg nem éri meg a pénzt és a munkát és még akkor sem hinnék már el. Úgyhogy valami eredetibb, de legalábbis hihetőbb ötlet kellene. Vagy még inkább valami befektetés. A turisták a mesterséges látványosságokat jobban kedvelik, mint a természeteseket, ezért megéri Eiffel-tornyokat építeni, még ha haszontalannak is tűnnek, mert az ilyesmik vonzzák a turistákat. Úgyhogy mondjuk egy 100 méternél magasabb kilátó torony Tihanynál több turistát vonzana és idővel meghozná az árát. Aztán persze olyan magasan már nyugodtan repkedhetne valami szörnymadár is.
szandrarabo
2019. február 20. 18:11
Wow
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!