Interjú Magyarország legismertebb divatbloggerével

2018. október 12. 09:41

A nagy márkák kicsit más kínálatot hoznak Magyarországra, mint tőlünk nyugatabbra. De nemcsak a választék más, a minőség sem teljesen ugyanaz.

2018. október 12. 09:41
Tóth Enikő

„Sokat utazik külföldre, rengeteget forgolódik nemzetközi körökben. Hogyan látja, mennyiben változott az utcai divat Magyarországon?

Úgy látom, a magyar nők is szeretnének igazán jól öltözni, de idő és sok tapasztalat kell a megfelelő stílus kialakításához. A rendszerváltás előtt még alig volt kínálat, azóta viszont elözönlötték a boltok és a divatmárkák az országot. Ennek ellenére úgy érzem, hogy még mindig nem elég nagy a választék. Elég, ha bemegyünk a Zarába idehaza és külföldön: rögtön láthatóvá válik, hogy nem ugyanazt kapjuk Budapesten, mint például Milánóban, Londonban, Berlinben vagy Amszterdamban.

A nagy márkák kicsit más kínálatot hoznak Magyarországra, mint tőlünk nyugatabbra. De nemcsak a választék más, a minőség sem teljesen ugyanaz.

A nagy külföldi luxuskategóriás divatházak, de a tömegpiaci fast fashion márkák is úgy dolgoznak, hogy többféle csomagot értékesítenek az egyes országokba. Sajnos a hazai boltok sokszor inkább az alapcsomagot, vagy a gyengébb minőségű árukat rendelik meg tőlük, mert még mindig a pénztárca határozza meg a divatot. Nálunk egyáltalán nem magától értetődő, hogy valaki például egy félmillió forintos karórát vesz ajándékba.

Nehezebb költeni, mert a magyar bruttó átlagkereset alacsonyabb, mint a nemzetközi átlag és a luxusmárkák termékei a külföldi bérekhez vannak igazítva. Az itt megszerzett jövedelemből kell költenie a magyarnak a létfenntartásra, valamint a gyerekek taníttatására.

Ilyen jövedelmi viszonyok mellett egy-egy különlegesebb darab beszerzését egy szűk réteg engedheti meg magának. A pénzhiánynak tehát mindenképpen szerepe van abban, hogy még azok a magyar nők sem tudnak megfelelően öltözködni, akiknek erre igényük lenne. A divatos megjelenésre fordítható kevesebb összeget persze egy kis tudatossággal ki lehet küszöbölni: vehetünk magunknak magas minőségű luxusárut leárazáskor. Az évek során minden nő megtapasztalja önmagán, hogy hogyan is tud kevesebb pénzből ízlésesen öltözködni. Én úgy gondolom, hogy érdemesebb inkább egy márkás táskára, vagy cipőre spórolni, mint gyengébb minőségű és hamarabb tönkremenő holmikra szórni a pénzt.
Egy nagyobb kiadás előtt azonban érdemes mindenkinek előtakarékoskodni.”

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
USsange
2022. április 15. 19:15
" Én úgy gondolom, hogy érdemesebb inkább egy márkás táskára, vagy cipőre spórolni, mint gyengébb minőségű és hamarabb tönkremenő holmikra szórni a pénzt." Ez úgy hívják, ár-érték arány. Pl a fent említett 500 000 Ft-os órából lehet venni 20db, 25 ezer forintosat, de akár 500 db kínai ezerforintosat. És mindegyik méri az időt. De egy 500 000 Ft-os óránál nyilván ez a legkevésbé szempont..., hogy méri az időt. :) A kérdés az, hogy végül megéri e 500 000Ft-ért órát venni, mert mondjuk fel lehet szedni vele egy ostoba tyúkot, estleg pasit? Egy-két éjszakára. :) Mivel az az 500 ezer akár egy egész garnitúra öltözékre is elég... Hát, nehéz itt okosnak lenni... Főleg, hogy amely körökben ciki az 500 ezer alatti óra, ott már messziről látszik a 40 milliós kocsi. Akinek meg meg ugye 40 milliós kocsija van, annak már nem az órán múlik a randi jövője. :) Másik verziót nézve..., ha valaki megveszi magának az 500 ezres órát, de nincs mellé még egy 20 millós kocsija sem, az megint csak hiába költött erre az órára.
fakutya Bobber
2018. november 19. 20:18
"A 60-as évek sima tv adásait nézzék vissza ... Az utcaképet.... Akkor a szegénység ellenére is elegánsabbak voltak" De még mennyire! Volt tartás, elegancia, karcsúak voltak az emberek - nem a szegénységtől. Még hatott a régi iskola. Ha a hatvanas évekbeli húsvét hétfőn a Gellérthegy tövében kanyargó utcán komótosan sétáló (tisztes) elegáns embereket összevetem a ma látottakkal, hát azt kell mondanom, hogy nincs mire felvágni a XXI. századdal. Ma van az elhizott, izléstelenül öltöző Michelin guminő vagy az ellentéte, az agyonszemöldöközött, hülyére szőkitett gumiszájű és gumimellű gumityúk. Középút nincs.
szemlelo
2018. november 19. 20:13
"...még azok a magyar nők sem tudnak megfelelően öltözködni, akiknek erre igényük lenne" Tiszta reklámszöveg, egy kis lesajnálással nyakonöntve. Én úgy látom, hogy sokszor a leggazdagabbak sem tudnak "megfelelően öltözködni". Mert nincs ízlésük. Ja, hogy ízlés nem is létezik? Akkor minden rendben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!