Lengyel uniós biztos: Közép-Európába exportálná Németország a legszennyezőbb autókat

2018. október 12. 09:10

Nem lehet megoldás a német dízelválságra a nagy károsanyag-kibocsátás miatt a forgalomból kivont autók exportja az Európai Unió keleti tagországaiba – hangsúlyozta az Európai Bizottság lengyel tagja egy hétfői nyilatkozatában. Ezzel Németország csak a környezeti problémáit exportálná a keleti országokba.

2018. október 12. 09:10
null

Elzbieta Bienkowska a Der Tagesspiegel című német lapnak elmondta, hogy egyre több koros, környezetszennyező kocsi kerül Nyugat-Európából az EU keleti részére, és a németországi dízelválság tovább ronthat a helyzeten. 

A berlini vezetés terve szerint a német gyártmányú, Euro 4-es és Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosai kedvezményes áron új autót vásárolhatnak. Az Euro 5-ös osztályba tartozó kocsik tulajdonosai az átalakítást is választhatják, ha a jármű alkalmas az úgynevezett SCR-rendszerű katalizátor beépítésére.

A program egyelőre a leginkább szennyezett levegőjű 14 településre és környékére vonatkozik, célja a légszennyezettség miatt fenyegető dízelautó-használati tilalom megelőzése.

Azonban Elzbieta Bienkowska szerint rendezni kell azt a kérdést is, hogy mi lesz a „lehasznált, rosszul beállított” kocsikkal, amelyeket a német tulajdonosok lecserélnek. Az esetleges export az EU keleti részére csupán „a levegőminőségi problémák áthelyezése nyugatról keletre” – mondta a lengyel uniós biztos.

A Németországban leselejtezett autókat csak akkor lenne szabad exportálni, ha átalakítják őket – tette hozzá Elzbieta Bienkowska, kiemelve, hogy hazájában is egyre több a nyugatról behozott használt autó.

A brüsszeli bizottság belső piacért, ipar-, és vállalkozáspolitikáért felelős tagja hangsúlyozta, hogy a német Volkswagen csoport 2015-ös dízelbotránya óta tartó vita a dízelautók károsanyag-kibocsátásáról európai ügy, amelyet nem lehet nemzetállami szinten rendezni.

A Volkswagen-botrányban kiderült, hogy a hivatalos adatoknál több káros anyagot bocsát ki a társaság több millió dízelüzemű gyártmánya. A probléma azért vált égetővé Németországban, mert a szövetségi közigazgatási bíróság februárban kimondta: az önkormányzatok korlátozhatják az Euro 6-osnál régebbi dízelmotorral működő járművek használatát azért, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak, az Európai Bizottság pedig májusban beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-oxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt.

(MTI)

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
luzitanxaver
2019. március 22. 11:23
Jó reggelt kívánok. Ez már évek óta így zajlik - elég körülnézni az M1-en közlekedő román-bolgár trélereken.
duzur
2018. november 20. 12:39
Pld a repülökben használt kerozin megadóztatásával! Az esztelenül elterjedt röpködés és hajókázás korlátozásával. A felesleges és nagyon káros szállítgatások leállításával. A sok felesleges holmi gyártásának beszüntetésével míg a valóban szükséges cuccokat belföldön kelljen elöállítani !
USsange
2018. november 20. 12:38
Fel kell emelni a gázolaj adóját, hogy a nép ne vegye meg a sok német dízelt. Különben nem lehet megállítani a használt dízelek beáramlását. A füstöt meg majd közösen szívjuk... Esetleg a dízelek regisztrációs adóját lehetne még felvinni úgy, hogy 1 millió Ft-nál kezdődjenek.
Bell & Sebastian
2018. november 20. 12:38
Csak alá tudom támasztani.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!