Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Jó tudni: poggyász késése esetén is kérhetünk kártérítést a légitársaságtól

2018. július 25. 10:15

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

2018. július 25. 10:15
null

A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.  A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.

A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.

A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR – jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint). 

Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte – írja a szövetség. 

A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.

A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében – olvasható a közleményben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.

(MTI)

Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pildar
2018. július 28. 00:30
Tényleg Tunyus 5%? Aztán az a sok szegény fiatal akit mindíg emlegetsz hogy elhagyták az országot? Azok lovaskocsival mentek? Vagy nem is voltak olyan sokan? Amúgy tényleg szupergazdagnak kell lenni hogy kicsengess egy tizest egy wizzair jegyért, ami gyakorlatilag olcsóbb mint a benzin ára ha kocsival mennél ugyanoda...
3M..
2018. július 28. 00:18
Igen, ez Magyarország jelenlegi legégetőbb problémája. Mivel a magyar lakosság 95%-a még nem is ült repülőn. Ezt a hírt csak a gazdagoknak szánták. Szebb Jövőt!
a hun
2018. július 27. 10:45
Ez nem igaz, Tunya. Ma már-Európán belül legalábbis-talán a kisnyugdíjasokat leszámítva, aki akar, eljut repülővel. Az más kérdés, hogy a repülés-viszonyítva harminc évvel korábbihoz-mára egy rémálom, gyakran. (Ezért, én-bár repülhetnék bárhova-nem ülök repülőre.)
metálgitár
2018. július 27. 09:49
Aztán mégis hogyan látogassuk meg testvérnépünket és örök barátainkat ott, a messzi Ázsiában? A Mozgalomnak szorgalmaznia kellene egy Gyöngyös-Phenjan közvetlen repülőjárat azonnali beindítását, napi 5 indulással (minimum!).
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!