Boeing: Munkaerőhiány van, kétszer több pilótára lesz szükség 2037-ig

2018. július 25. 10:55

Az amerikai Boeing repülőgépgyártó frissített előrejelzése szerint 2037-ig minden eddiginél több, 790 ezer új pilótára lesz szüksége a légiközlekedési iparágnak a business jetek és polgári helikopterek pilótáit is beszámítva.

2018. július 25. 10:55
null

Ez a szám duplája a most szolgálatban lévő pilótáknak. Emellett a Boeing számításai szerint 622 ezer műszaki szakemberre, illetve 858 ezer új légiutas-kísérőre is szüksége lesz az iparágnak.

Karbantartóból tavaly még az ideinél nagyobb, 648 ezres igényt mértek, a csökkenés oka, hogy az újabb repülőgépeknek nagyobb a karbantartási ciklusuk, tehát több időt tölthetnek a levegőben nagyobb ellenőrzés nélkül. Légiutas-kísérőből viszont az egy évvel ezelőtti 839 ezerhez képest többre látnak igényt, mert az új gépek sűrűbben székezettek, és a jogszabályi változások is több légiutas-kísérő alkalmazását vonják maguk után.

Mindhárom kategória közös jellemzője, hogy a legtöbb új szakemberre Ázsia-Óceániában, Észak-Amerikában, illetve Európában van igény.
Keith Cooper, a Boeing képzésért felelős alelnöke a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy egyes légitársaságok már most pilótahiánnyal küzdenek, ezért hatékonyabbá kell tenni a képzést, a kadétiskolákat rendszerbe kell foglalni és a kormányoknak is támogatnia kell a képzéseket.

(MTI)

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2018. november 06. 19:48
Hát ott a rengeteg migráns miért nem használják őket?
Akitlosz
2018. augusztus 07. 18:09
"mert az új gépek sűrűbben székezettek," Mert az utolsó az utasok kényelme. Inkább két sovány repüljön mint egy kövér!
kizökkentidő
2018. július 27. 01:24
"Egy 1500 kilométeres londoni repülőút alatt egy utas a saját testsúlyának megfelelő (56 kg, 73 liter) kerozint „éget el". Már amennyiben teljes a repülőgép kihasználtsága: ha ötből egy szék üres, máris 20 %-kal romlanak az arányok (70 kg, 92 liter utasonként). A kondenzcsíkok lényegében üvegház-gázokból - szén-dioxidból, nitrogén-oxidokból és vízpárából - állnak: egy 1500 km-es repülőút során utasonként 518 kg szén-dioxidnak megfelelő káros anyag kerül a levegőbe. Energiafelhasználás szempontjából minden utas szállításához 736 KWh energia szükséges, ami egy 60 wattos villanykörte éves fogyasztása. További érdekes adat, hogy ha a jelenleg adómentes kerozint is olyan ökoadók terhelnék, mint a „földi benzint", a londoni út ára közel húszezer forinttal nőne utasonként. " http://tudatosvasarlo.hu/cikk/repules-ara
szemlelo
2018. július 27. 01:24
Mondjuk az óceánba zuhant Air France gép utasait nem nyugtatta meg, hogy betojt az automata pilóta és az igazi pilótáknak fogalmuk sem volt, hogy akkor most mi is van...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!