Beruházás: hatmilliárdból épít kutatás-fejlesztési központot Győrben az Audi

2018. február 19. 14:44

​Ötödrészben kormányzati támogatásból, 6,15 milliárd forintból megvalósuló beruházással hoz létre új kutatás-fejlesztési központot (K+F) Győrben az Audi – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a járműgyártó magyarországi leányvállalata fennállásának 25. évfordulóján rendezett budapesti eseményen, hétfőn.

2018. február 19. 14:44
null

Elmondta: az e-motorok és új generációs belső égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben harminc új fejlesztőmérnök kap állást. Hozzátette, a járműipar a magyar gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke először tavaly haladta meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7 százalékát adva.

Szijjártó Péter közlése szerint a magyarországi járműipar exportja két százalékkal, belföldi árbevétele hét százalékkal nőtt, az export aránya pedig 91,8 százalék volt. Kifejtette, aki sikeres az autóiparban, az sikeres az új ipari korszakban is. Úgy vélte, Magyarország helyes döntést hozott akkor, amikor az autóiparra helyezte a fókuszt, hiszen aki a mostani, modern ipari korszakban autóipari beruházásokat tud magához vonzani, az sikeres tud lenni a teljesen új versenyfeltételeket támasztó, teljesen új technológiai megoldásokra épülő ipari korszakban is.

Elmondta, negyedszázada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon. Aláhúzta, közvetlenül 12 ezer 300, a beszállítókkal együtt 30 ezer embernek ad munkát, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és az ország egyik legnagyobb árbevételű és exportorientált cége. A miniszter „elképesztő sikersztorinak” nevezte az Audi negyedszázados győri jelenlétét. 

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. ügyvezető elnöke arról beszélt: az Audi történelmet írt Magyarországon, amikor 1993-ban létrehozta első Németországon kívüli gyárát 65 ezer négyzetméteren, 700 alkalmazottal, napi kétezresre tervezett motorkibocsátással.
Mint mondta, ma már 12 ezer 300-nál magasabb a munkatársak száma, akik tavaly – ötmillió négyzetméteren – 1 millió 965 ezer 156 erőforrást és 105 ezer 491 autót állítottak elő. Közölte, fennállásának negyedszázada alatt a győri gyárban 33 millió motor és – a gyártás 1998-as indítása óta – 1,15 millió jármű készült.

A jövőről szólva kijelentette, „folytatjuk azt, amit a legjobban tudunk, motorokat és autókat gyártunk, a legmagasabb színvonalon”, jelezve, hogy ebben az évben kezdődik az elektromos erőforrások és a Q3-as modell sorozatgyártása Győrben. Achim Heinfling hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a vállalatnak remek az együttműködése a várossal és a kormánnyal, és

az ország kedvező gazdasági környezetének – benne az elkötelezett munkavállalóknak – komoly szerepe van abban, hogy az európai autógyártás egyik központja itt jött létre.

Borkai Zsolt, Győr polgármestere az eseményen kiemelte: az Audi 25 évvel ezelőtti döntésében fontos szerepet játszott, hogy a vállalat számított a magyar emberek szorgalmára, tehetségére, kitartására, a városban rejlő lehetőségekre, hangsúlyozva, hogy mára a gazdaság mellett az Audi az élet számos területén jelen van a városban és együtt gondolkodik azzal, legyen szó a kultúráról, az oktatásról, a sportról vagy az egészségügyről.

A polgármester kiemelte, ahhoz, hogy a vállalat és a város eredményesen működjön együtt, szükség volt a kormányzat megfelelő hozzáállására is, amellyel lehet közösen gondolkodni és cselekedni. Hozzátette, az Audi elkötelezett munkavállalói nélkül sem a gyár, sem a város, sem az ország nem lenne ennyire sikeres.

Az autóipari termelés 2010 óta robbanásszerűen nőtt Magyarországon, ez pedig a magyar beszállítókat és a hazai exportkapacitásokat is nagyban támogatja. A visegrádi országok európai autóipari központtá váltak az elmúlt években a határozott iparpolitikáknak, az országok elhelyezkedésének és a képzett munkaerőnek köszönhetően.

(MTI nyomán)

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gxcapril
2018. július 25. 12:50
Sajnos teljessen igaza van. Kituno elemzes. A legszornyubb pedig az, hogy meg igy is a Fidesz gazdasagpolitikaja a "legjobb" Mivel a ellenzeknek nevezett hazaarulo idiota tarsasag semmire nem kepes. Elkelne mar egy normalis ellenzek.
Akitlosz
2018. július 25. 12:49
A fejlesztésre fordított beruházás adóalapot csaökkentő tétel. További extra adókedvezmény jár utána. EZÉRT építenek ide fejelsztőközpontot, ugyan nem 30 magyar mérnökért. Tudod, hogy a Gyurcsány kormánymiért vezette be az új, 4%-os szolidaritási adót annak idején, miért nem adót emelt? Azért mert ezek a multik, például ez az Audi adómentességet élevztek, így régi adókat hiába is emelt volna. Az új adóra viszont értelemszerűen nem vonatkozott az adómentesség. Hát ezért. Aktivizálódott is azonnal az Audi kormánykapcsolatok ügyosztálya és gyorsan lealkudták az adóból a fejlesztésre fordított költségeket, így a tényleges adó nem négy, hanem csak kb. olyan 2,3% lett. Így is ez lett az első országos adó, amit ez a cég fizetett. Addig semmit. Ennek az egyetlen cégnek nagyobb befolyása van ebben az országban, mint egy 5-10%-os parlamenti pártnak, pedig egy képviselője sincsen a parlamentben és senki meg nem választja.
Akitlosz
2018. július 25. 12:46
"- 30 tervezőmérnök SZJA-ja és járulékai évi legalább 2-300 MFt magyarországon költik el a nem csekély bérüket," Tehát a magyar dolgozókat szipolyozza ki úgy az állam, mint az Audi. Ezt a pénzt az Audi kapja, de az állam nem a céget adóztatja, hanem a magyar dolgozóit. Ami adóról te beszélsz, abból semmit nem a cég fizet, az mind a dolgozók adója, nem a cégé. Miylen bérelt munkaeszközökről beszélsz? Szerinted az Audi magyar cégektől bérli a munkaeszközeit? A béreket pedig igen nagyon erősen túlbecsülöd. Évi 300 millió állami bevétel 30 ember bére után bére után 10 millió forint adó- és járulékbevételt jelent 1 ember után évente. Az havonta 833 333 forint. Ennyi adót és járulékot együtt havi bruttó 1 529 000 forint, nettó 1 016 785 forint után kellene fizetni. Egy szaros mérnök álmában sem keres ennyit, a töredékét csak De még az évi 200 millió becslésed is vastag túlzás. Az 555 555 forint adó és járulékbevételt jelente havontana mérnökönként, ami havi bruttó 1 020 000, nettó 678 300 forintos fizetésből jönne össze. Csak nem beszoptad a Fidesz bérszáguldásos propagandáját? Mert nagyon nem evilágon élsz.
Akitlosz
2018. július 25. 12:44
Mivel a magyar állam sokkal jobban adóztatja a magyar cégeket, mint a multikat - lásd az itt a Mandienren is megjelent Nemzeti Bankos elemzést - így a magyar cégek még itt a saját hazájukban is versenyképtelenek a multikkal. Nagyon lejt a pálya, a jogszabályi környezet a multiknak, ezért könnyedén tudnak picikét többet fizetni. Náluk semmi közük nincsen a béreknek a hatékonysághoz., termelékenységhez. A reális bér a termelékenység alapján a többszöröe lenne. Az állam folyamatosan a magyar kis- és közepes vállalkozásokról papol, de a gyakorlatban az ilyen már amúgy is kőgazdag multikat tömi sokkal jobban közpénzzel, miközben jóval kevésbé adóztatja azokat. Ezzel a gazdaságpolitikával Magyarország sohasem lesz fejlett és gazdag ország. Az ilyen cégek addig vannak itt, ameddig olcsó a munkaerő, kapják az adókedvezményt és az állami támogatást. Így az az érdekük, hogy ez így is maradjon.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!