Főnixként támadt fel egy magyar cég a koronaválság után, hogy megreformálja a világ konténerpiacát
Angliától Ugandáig mindenhol ott vannak a magyar konténerek
A Trend FM rádió „Fejlődik a hazai” rovata a Continest Technology Zrt. társalapítóját, társtulajdonosát, vezérigazgatóját, Kis-Márton Vidort szólította meg. A rovat egy viszonylag fiatal vállalkozás bemutatására vállalkozott, amely most ünnepelhette fennállásának ötödik évfordulóját.
Az alapötlet az összecsukható rekeszhez hasonlítható, amelyet csak akkor nyitunk szét, amikor tele akarjuk pakolni. Üresen viszont sokkal kisebb helyet foglal, és könnyebben, olcsóbban szállítható. Persze a különbség ott van, hogy ennek az óriásrekesznek a súlya eléri a két tonnát, és a nyitása-csukása azért pár percet igénybe vesz. A fejlesztés arra irányult, hogy ez a tevékenység viszonylag egyszerűen végigvihető legyen.
„A Continestnél jártam, akiket azért támogattunk az Egészségipari Támogatási Programunkban 433 millió forinttal, hogy oda tudják vinni a segítséget, ahol a baj van, és közben új exportpiacokat tudjanak meghódítani” – számolt be róla György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, aki a fejlesztésekről is beszélgetett a konténeres cég társalapítójával. Az államtitkár a Facebook oldalán közzétette az erről készült videót, amit alább tekinthetnek meg (a jobb megtekinthetőség érdekében érdemes teljes méretben nézni a videót).
Az alapötlet eredetileg egy holland gépészmérnöké, akinek az első magányos próbálkozása nem sikerült, viszont jelenleg már a magyar vállalat részeként tevékenykedik az alapötlete sikerén.
Első lépésben nem a hajózásban alkalmazott szabványosított konténereket fejlesztette, gyártotta, hanem az úgynevezett átmeneti infrastruktúra, iroda, szállás, egészségügyi meg egyéb funkciókat ellátó hőszigetelt, nyílászárókkal ellátott konténerek kialakítására koncentrált. Például konténereikkel találkozhatunk az ideiglenes oltópontoknál. Európa tucatnyi repterére, 30 szolgáltató központba adtak mintavételi pontokat, helyszíni laborral.
Ennek a döntésnek a 2020 válságos évében volt komoly jelentősége.
A társalapítóval és az új medikai ágazat vezetőjével interjút készített a Makronóm, ahol többek között beszélgettek a koronavírus okozta fennakadásokról és a kilábalás módjáról.
„A koronavírussal kettős a viszonyunk, mert amikor 2020 elején megjelent az országban, olyan nagy sportrendezvényekkel volt megállapodásunk, mint a Formula-1 vagy az UEFA Futball Európa Bajnokság, az EURO2020. Erre alapozva a 2020-as üzleti évet nagy reményekkel vártuk, a valaha volt legsikeresebb évünknek ígérkezett. Ám mindezt a Covid olyan szinten átírta, hogy csak májusban realizáltuk az első bevételünket, tehát öt hónapig nem adtunk el semmit. A termék sokoldalúságának köszönhetően azonban sikerült egy teljes transzformáción átmennünk, amelynek az lett az eredménye, hogy 2020 végére harminc százalékkal túlteljesítettük az üzleti tervünket.
Gyakorlatilag átírtuk a saját és az ügyfeleink gondolkodásmódját – az a konténer, ami eddig jó volt egy sportrendezvénynek vagy fesztiválnak, akár jó lehet egy szűrőpontnak, labornak vagy oltópontnak is. A transzformáció annyira jól sikerült, hogy 2020-ban tíz egyesült királysági repülőtér is tőlünk kért szűrőlaborokat, Budapesten és vidéken is vannak szűrőlaboros konténereink, illetve mobil konténer egységeink ott vannak a Liszt Ferenc repülőtéren is” – árulta el Kis-Márton Vidor társalapító az interjúban.

Hatalmas a nemzetközi igény a konténerek iránt
A fejlesztési célok között van a félig összecsukható konténer, amelynek az előnye az lenne, hogy a megrendelőnek nem kellene minden helyváltoztatáskor ki- és visszapakolni a konténerét.
A világjárvány okozta konténerválság viszont ráirányította a figyelmüket a hajózásban is alkalmazható konténerekre. Jelenleg egy összecsukható, szállítmányozó konténer kifejlesztésén dolgoznak. Az igény mutatkozik, hiszen napokban az Amazon is bejelentette, hogy kifejleszti a saját konténerflottáját, amivel kivonhatja magát a globális ellátási láncokban lévő problémákból.
Hasonló technológia már létezik egy holland cégnél, viszont 10 év alatt csupán 100 konténert tudtak legyártani. Jelenleg, mikor a legnagyobb igény lenne rá, nem gyártanak a hollandok, mert nekik jelenleg túl drága a nyersanyag. A Continest Technology viszont a jelenlegi helyzetben látja a lehetőséget a termék piacon való áttörésére.
Borítókép: Ficsor Márton