Nem mindennapi hír: világelső lett a kínai TikTok az app-bevételek terén
Nem véletlen, hogy az USA Kongresszusa előtt van jelenleg egy olyan törvényjavaslat, amely a kínai ByteDance Ltd. tulajdonában lévő
Hivatkoznak a biztonságpolitikai megfontolásokra is, de nyilvánvalóan az is szerepet játszik a betiltás ötletében Amerikában, hogy a TikTok tarolt az alkalmazásokon belüli vásárlások terén 2022 negyedik negyedévében. Több bevételre tett szert, mint négy legfőbb versenytársa – a Facebook, az Instagram, a Twitter és a Snapchat – együttvéve. A biztonsági megfontolások miatt egyébként már letiltották a TikTok-ot a kormányzati eszközökön többek között az USA-ban, Kanadában és Tajvanon is.
A TikTok számára az alkalmazáson belüli vásárlások terén elért eredmény jelentős versenyelőny a többi applikációval szemben. Nem véletlen, hogy több bevételre tett szert a TikTok ezen a területen, hisz a kezdetektől fogva rendelkezik ilyen funkcióval. Ezzel szemben például a Facebook és a Twitter csak a közelmúltban vezette be ezeket.
Az Apptopia adatai szerint az Instagram nagyjából 1 millió dollárt, a Twitter 900 ezer dollárt termelt. A Snapchat már hosszabb ideje használ IAP-t, így napi szinten átlagosan 125 ezer dollárt termel.
Ezek a számok az említett cégeknek csupán valaminek a kezdeteként szolgálnak és ezek a bevételek fenntarthatóak bizonyulhatnak számukra, de a TikTok-hoz képest óriási a lemaradásuk IAP-ben: csak a negyedik negyedévben a TikTok 350 millió dollár IAP bevételt termelt, ha pedig a teljes 2022-es évet vesszük, akkor a bevétele mintegy 1,5 milliárd dollár, azaz több mint 540 milliárd forint volt.
A Facebook ezzel szemben 2022-ben csekély 56 millió dollárt termelt IAP bevételekben, igaz teljes árbevételét tekintve továbbra is messze megelőzi a TikTokot. A kínaiak tehát felforgatták az eddigi üzleti modellt, így a régebbi óriáscégeknek is erősíteniük kell az IAP bevételek terén.
Borítókép: MTI/EPA/Hayoung Jeon
Bejelentkezés