Több e-jármű töltőpont van Kína egyetlen tartományában, mint az egész USA-ban

2022. október 31. 22:20
A sok pontból kiépített, kiterjedt töltőhálózat nagyobb hatótávolságot eredményez az e-járműveknek, ez az előny pedig villámgyorsan tolja fel az eladási mutatókat. Európa és az Egyesült Államok ebben is lemaradt.

Kína tengerparti, Hongkonggal szomszédos tartományában megoldották az elektromos autók hatótávolság-problémáit. A 178 ezer négyzetkilométeres Kuangtung tartományban az elmúlt esztendőkben több százezer elektromos töltőpontot építettek ki: jelenleg több mint 345 ezer utcai és út melletti oszlop, valamint 19 ezer komplett töltőállomás várja az energiára szomjazó e-autókat, ezzel pedig a tartomány a legkiterjedtebb hálózattal rendelkezik Kínában. A szám arra a keserű tényre is rávilágít, hogy Kuangtungban önmagában több töltőpont van, mint az Amerikai Egyesült Államokban együttvéve. 
  
Míg Európa az orosz földgázszállítmányokat próbálja kétségbeesetten pótolni, és szépen lassan visszatér a fosszilis energia felhasználásához, az USA pedig újabb és újabb ösztönző forrásokat jelent be az e-járművek vásárlására, a kínai tempóval nem tudják felvenni a versenyt. A szándék persze továbbra is erős a 2035-re beharangozott, elektromos járművekre való átállás infrastruktúrájának megteremtésére. Németország majdnem 7 milliárd eurót szán a töltőhálózat fejlesztésére, ez az összeg az USA-ban 5 milliárd dollár, ám az eredmények messze elmaradnak a kínai beruházásoktól.

Míg Európában 2021 végéig 442 ezer, az Államokban pedig 113 ezer nyilvános töltőpontot helyeztek el, addig Kínában már 1,15 milliónál jártak. 

A különbség pedig napról napra nő: csupán az elmúlt egy esztendőben Kína 592 ezer nyilvános töltőpontot adott át, ez pedig önmagában több mint amennyit a Biden-kormány 2030-ra szeretne elérni. Az oszlopokat alapvetően a két állami óriás energiaszolgáltató, a State Grid Corporation of China és a China Southern Power Grid telepíti, de kiveszik a részüket az elektromos autógyártók, így a Nio vagy a Tesla is – utóbbi 8700 gyorstöltőt üzemeltet 370 kínai városban, 

A kuangtungi fejlesztések azonnal megmutatkoztak az elektromos autók eladási statisztikáin. Miután a „bárhol tudsz tölteni” elve érvényesül, a tulajdonosoknak nem kell gondosan megtervezett útitervet összeállítani, amely a töltőpontok távolságától és saját autójuk hatótávjától függ. Ez pedig már olyan ösztönző erő, amire lehet építeni:

az év első felében 151 százalékkal nőtt az értékesítés,

ami azt jelenti, hogy a tartományban már majdnem 1,5 millió elektromos jármű rója az utakat. 

A változás a gyártásban is pozitív eredményt hozott: jelenleg a Kínában előállított e-autók közül minden nyolcadik Kuangtungban készül. A gyártás – köszönhetően többek között a mesterien kiépített töltőhálózatnak – az első félévben kétszeresére nőtt a tavalyihoz képest.

Fotó: MTI/EPA/Vu Hong


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 21 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Több kínai rendőr van a VIII. és a X. kerületben, mint magyar.

Inkább ezzel foglalkozzon a pohos!
http://www.harommajom.hu

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés