A Citroën az új Trabant

2022. október 7. 7:58
Az Oli névre hallgató kísérleti modell karosszériája speciálisan felturbózott hullámkartonból készült, és minden, még a bumszli forma is a környezettudatosság jegyében lett kialakítva.

Mindenki emlékszik a papír jaguárnak is becézett Trabantokra, a legendás VW bogárhátúra, a Renault 4-esre, vagy éppen a Citroën CV2-es “kacsára” – a minimálautók réges-régi darabjaira. A rajongóknak nem kell megijedni az új - egyébként igen vagány látványt nyújtó – papír jaguár láttan sem: a Citroën Oli egyelőre csak egy koncepcióautó, amellyel a vállalat tesztelni kezdi az innovatív fenntarthatóság szempontjából stratégiai fontosságú, hosszú távú elképzelését. 

Ennek megfelelően a jármű szakít minden trenddel, és elsősorban a klímavédelmi célokra koncentrál, maximálisan odafigyelve a részletekre.

A tervezők teljesen figyelmen kívül hagyták a légellenállásra és az áramvonalas kialakításra vonatkozó dogmákat

– tehették ezt azért is, mert a kifejezetten városi közlekedésre szánt prototípus végsebessége alig lesz nagyobb a 100 km/óránál – egy feltöltés nagyjából 400 kilométernyi utazást tesz lehetővé. 

A szélvédő teljesen függőleges elhelyezése a napsugárzás felmelegítő hatását, ezzel a légkondi túlzott használat csökkenti. A legformabontóbb változást azonban a karosszéria anyagánál eszközölték a vállalatnál. Fémötvözetek helyett üvegszállal és speciális gyantával felturbózott, méhsejt formátumban kidolgozott

hullámkartont használnak, amely szilárdsága ellenére az autó súlyát a felére csökkenti a hagyományos megoldásokhoz képest. 

Az Oli tervezésénél kiemelt figyelmet kapott a Vehicle To Grid megoldás, vagyis az autó a fel nem használt energiát a tulajdonos vissza tudja tölteni a hálózatba, akár anyagi ellenszolgáltatásért is. 

A Citroën az Olit nem értékesítésre tervezi: egyelőre ezen teszteli azokat a lehetőségeket, amelyek a jövő sorozatgyártásának alapjait teremti meg. Ahogyan Anne Laliron, a Citroën jövőtermékekért felelős igazgatója fogalmazott: „több ez, mint egy hagyományos koncepcióautó. Ez a jövő életstílusának a kifejezése”.

Fotó: Citroën


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 21 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ez kurvajó NER-duma!

"Monte Carlo 2022. október 7. 9:26 Szerkesztve: 2022. október 7. 9:29
@Sgaga
A fasiszta fajtád számára az unio felé megcímzett kritika "unióellenesség". Mert fasiszta vagy, nem bírod a kritikát.

A pedagogusok bére 70%-kal nőtt 2010 óta.

A politikai felsővezetésé nem nőtt 2010 óta."

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés