A németek kevesebbet zuhanyoznak – Követik a kormány tanácsát
Nem meglepő módon a legalacsonyabb jövedelmi csoportba tartozók mondták azt, hogy minden más csoportnál jelentősebb mértékben változtattak a viselkedésükön.
A válaszadók csaknem fele (45%) azt is elmondta, hogy felkészül a nehéz télre, például vészhelyzeti áramfejlesztőt vásárol. A németek szabálykövetése legendás, így azt mondják: el kell fogadniuk életszínvonaluk csökkenését, és el tudják fogadni a „jelenlegi dolgok” támogatását.
Sokan pánikszerű kályha- és tűzifavásárlással reagáltak, ami országszerte a készletek kimerüléséhez vezetett.
A hónap elején a hamburgi környezetvédelmi miniszter arra figyelmeztette a németeket, hogy az energiaválság miatt a meleg vizet be kelleneosztani, és jó lenne korlátozni a szobák maximális hőmérsékletét.
A németeket már többször is felszólították: kevesebbet zuhanyozzanak, hogy energiát takarítsanak meg, sőt a Bild még egy cikket is közölt, amely szerint a kevesebb mosakodás jobb illatúvá teszi az embert. (Talán emberszagúvá?)
Egy kormányminiszter azt is állította, hogy a németeknek úgy kellene megbirkózniuk a megugró energiaköltségekkel, hogy egyszerűen kikapcsolják a fűtést, és végülis melegebb pulóvert is lehet viselni. A cikk azután jelent meg, hogy Klaus Müller, a német szövetségi Hálózati Ügynökség vezetője megkérdezte honfitársait:
Németország legnagyobb, mintegy 490 ezer ingatlannal rendelkező lakásbérbeadója az Oroszországból érkező csökkenő gázimportra válaszul olyan energiaadagolást vezetne be, amely éjszakánként leállítaná a fűtést a bérlők számára.
De természetesen nem hagyják a németeket megfagyni, több német város azt tervezi, hogy
Ide koncentrálnák (táborszerűen) a megfagyni készülő polgárokat, akik nem tudják megfizetni az egekbe szökő energiaköltségeket.
Az ukrajnai háború kitörése előtt Németország a gáz 55 százalékát Oroszországból importálta, az olaj egyharmadával és a szén 45 százalékával együtt.
Az élelmiszereken és a testápolási termékeken is spórolnak – utazáson azonban nem
Az új adatok szerint a németek reagálnak az emelkedő árakra is. A magas infláció érezhetően megváltoztatta a németek vásárlási szokásait. A fogyasztók meghúzták a nadrágszíjat, amikor olyan mindennapi termékekről volt szó, mint az élelmiszerek vagy a testápolási termékek - jelentette a GfK piackutató vállalat.
De nem csak kevesebbet vásárolnak. Gyakrabban választanak a különleges ajánlatok vagy a gyártók saját márkái közül.
A sajátmárkás termékek részesedése a teljes értékesítésből 34,6 százalékkal nőtt az első negyedévben.
Míg a mindennapi fogyasztási cikkeknél erős volumencsökkenés volt tapasztalható, addig az utazási ágazat a GfK szerint teljesen ellentétes irányban fejlődött. A több mint két éve tartó koronajárvány után a fogyasztók szükségét érzik, hogy bepótolják az elmaradt utazásokat. A magánnyaralások foglalási számai a jelenlegi nyári szezonban hasonlóak a 2019-es, a járvány előtti utolsó évhez, sőt esetenként meg is haladják azt.
A világjárvány után nyilvánvalóan a ruházati cikkek iránti elmaradt keresletet is megnőtt. Jelenleg a vásárlók láthatóan szándékosan próbálják elkerülni az inflációt. A fizetett átlagár valamivel a 2019. májusi ár alatt volt. A piackutatók szerint két stratégia áll e mögött: A fogyasztók olcsóbb termékeket vásárolnak a szakosodott kiskereskedőktől, vagy más, alacsonyabb árú értékesítési vonalakra váltanak. Így a textilipari diszkontok kétszámjegyű forgalomnövekedést könyvelhettek el.
(Foto: Jungewelt.de)
Összesen 92 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Jah, hát ezt mondták. Ez látszik már a víz-, és villanyfogyasztáson is? Mert ha azon nem kimutatható, akkor szart sem ér az egész.
Ezt is megszívtuk az uralkodó széljárással.
Bejelentkezés