A legújabb technológia alkalmazása a versenyben maradás feltétele – vallja a borsodi cég ügyvezetője

2022. június 16. 8:30
Indirekt exportra rendezkedett be a borsodivánkai székhelyű Jura-Plusz Kft., amely alapfilozófiájával a folyamatos fejlesztés és megújulás útját választotta. Többek között erről is beszélt a cég tulajdonos-ügyvezetője, Kis Balázs Antal a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorában.

A Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának vendége Kis Balázs Antal, a Jura-Plusz Kft. tulajdonos-ügyvezetője volt, aki a cégvezetés kapcsán rögtön hozzátette, hogy többgenerációs vállalkozásról van szó: édesapja, Kis Antal Alfréd, aki a vállalat alapítója volt, már csak stratégiai ügyekért felel, mellette testvére, Kis Anett és a közelmúltban elhunyt alapítótárs, Szegedi Miklós gyermekei a további ügyvezetők. 

A cég története harminc évvel ezelőtt kezdődött. A mezőkövesdi Kismotor és Gépgyárból kilépve édesapja és annak barátja megalapította  az első körben még bérmunkában alkatrészeket beszállító céget. A Jura-Plusz fő profilja azóta a fémmegmunkálás, ezen belül is főként hidegalakítással, lézervágással, fémforgácsolással és szereléssel foglalkoznak. Repertoárjuk 2009 óta a finomkivágó technológiával bővült: ez a tevékenységük egyedülálló a régióban.

Mindig a tőke-visszaforgatás volt a céljuk, ahogyan az ügyvezető fogalmazott: előre menekültek a fejlesztésekkel.

„A mi szakmánkban a konstans értelmezhetetlen fogalom, folyamatosan mennünk kell előre, újabb és újabb beruházásokat kell végrehajtanunk. A legújabb technológia alkalmazása a versenyben maradás feltétele” – mondta. A fejlesztéseknek köszönhetően mára egy 23 000 négyzetméteres területen végzik a tevékenységüket. Eredményesen szerepelnek a hazai pályázatokon: 2018-ban GINOP-pályázat keretében 50 millió forintot tudtak kapacitás- és munkahelybővítésre fordítani, míg 2020-ban a GINOP Magyar Multi Program III. segítségével 291 millió forintot nyertek, amelyet saját brand felépítésére, termékfejlesztésre, eszközbeszerzése és kapacitásbővítésre használtak fel.

Indirekt export

A Jura-Plusz Kft. kezdetektől fogva az egyik legnagyobb beszállítója az amerikai MODINE Manufacturingnek, jelenleg forgalmának 40-45 százalékát ez a tevékenység teszi ki, de szorosan együttműködnek a német Wittur felvonógyártó cég és a Bosch kormánymű részlegével is.

A vállalat alapvetően második körös, indirekt exportban szállít az autóipar területére, azaz nem közvetlenül az autógyárral, hanem annak alkatrész-beszállítóival állnak szerződésben. Ez forgalmuk 90 százalékát teszi ki. 

Az elmúlt harminc évben számtalan olyan megrendelésük volt, ami kihívást okozott, ezek közül az ügyvezető egy alumínium bordasajtolt hűtőlemez alkatrész készítését idézte fel a műsorban, amit hat komplex, saját gyártású szerszámmal és egy 1000 tonnás présgéppel gyártottak le. A munka annyira jól sikerült, hogy ezt az alkatrészt azóta is ők szállítják az USA-ba és Kínába is. 

Nem küldtek el senkit a járvány miatt

A COVID-járvány az autóiparra kifejtett negatív hatásai a vállalatot is érintették: a megrendelések drasztikusan csökkentek, az alapanyaghiány pedig még jobban megnehezítette a munkát, ahogyan az is, hogy a dolgozók közül sokan betegedtek meg. A mai napig büszkék rá, hogy a problémák ellenére egyetlen dolgozójuktól sem váltak meg, sőt még növelték is az állomány létszámát, hogy az újrainduló termelés során tudják teljesíteni a megugró rendelésszámot. „Minden válság jó lecke a cégek számára. Ha tanulnak belőle, akkor nagyot tudnak előre lépni” – fogalmazott Kis Balázs Antal. 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 2 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés