Közel-Keleten a vállalatok megkímélik az embereket a Pride-os zászlótól, nem úgy mint az USA-ban
A közel-keleti felhasználókat „megkímélik” a szivárványos logótól
Júniusban több vállalat is megváltoztatja logóját a Pride hónap alkalmából. Amely – elmondásuk szerint – a sikerek elismerésére, az emberek védelmére és az LMBTQ+ közösségről való felvilágosításra szolgál.
Idén júniusban sem volt ez másképp: olyan vállalatok, mint a BP, a BMW, a Visa és még sokan mások is Pride-zászlót adtak a logójukhoz vagy a borítóképükhöz. Az emberek azonban észrevették, hogy a közel-keleti közösségi média fiókkal rendelkező vállalatoknál nem történt meg ugyanez a változás.
Egy Twitter-felhasználó, Alana Mastrangelo egy olyan fotót tett közzé, amelyen az amerikai és a közel-keleti logókat hasonlította össze:
Lmao pic.twitter.com/bwxaKa5biC
— Alana Mastrangelo (@ARmastrangelo) June 1, 2022
Ezt a trendet olyan vállalatok is követték, mint a Bethesda és a Mercedes Benz.
Nem meglepő, hogy sok közel-keleti székhelyű fiók nem élt a Pride hónap megünneplésének lehetőségével. A Közel-Keletet alkotó országok közel fele betiltotta a homoszexualitást az iszlám erős kulturális és vallási befolyása miatt.
Egyiptom, Kuvait, Irán, Irak, Libanon, Omán, Katar, Szaúd-Arábia, Szíria, az Egyesült Arab Emírségek és a palesztinai Gázai övezetben
Már a filmeket is cenzúrázza a kormány
Áprilisban a szaúd-arábiai filmfelügyelet arra kérte a Disney-t, hogy vágjon ki egy jelenetet a Doctor Strange 2-ből, mert a filmben egy meleg karakterre utaltak.
A Makronóm korábban azt is megírta, hogy bár a Disney korábban erős cenzúrát alkalmazott, jelenleg Pride-os holmikat árusít a gyerekek körében is népszerű vállalat.
A támogatók azonban nem voltak elragadtatva a szivárványos kütyüktől – szerintük
A június hónapban a Pride-ot ünneplő cégeket kritika is éri a támogatók egy részétől, szerintük csak a marketing miatt kedveskednek az LMBTQ+ közösségnek.
Összesen 23 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Minket is kihagyhatnának a buzi Mikulásból és társaiból. Lehet, ha komolyan bojkottálnák őket minden ilyen esetben, akkor maguktól abbahagynák, hiszen a profit az első.
"Társadalmi felelősségvállalás" címén telebasszák szivárvánnyal a logójukat. Nesztek, libsi parasztok, örüljetek, basszátok meg! Itt az ajándékunk buzihónapra, tavalyról újrahasznosítva.
Az egész a képmutatásról szól.
Az meg, hogy a közel-keleten nem csinálják ugyanezt, pont ott, ahol meglehetősen utálják a buzikat, meglep bárki is? Le merem fogadni, Kínában sem dicsekednek vele.
Bejelentkezés