Az utolsó magyar nagyvállalatok egyike a hazai logisztikában épp megduplázta nyereségét

2022. április 6. 9:06
A Trans-Sped Kft. adózott eredménye egy év alatt 332,3 millió forintról 665,7 millió forintra nőtt, derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett 2021-es beszámolóból.

Egyszerűen nem látnak komoly akadályokat maguk előtt

A logisztikai szolgáltatásokat is kínáló szállítmányozási cég a járvány ellenére a forgalmát is bővíteni tudta. A nettó árbevétel 20,05 milliárd forintról 24,36 milliárd forintra, a külföldi értékesítés összege 5,49 milliárd forintól 6,74 milliárd forintra nőtt. A szolgáltatásexport túlnyomó része, majdnem 4,5 milliárd forintnyi az EU-tagállamokba irányult tavaly.

A forgalom legnagyobb részét kitevő szállítmányozás és fuvarozás 2020-ban 14 milliárd forint, 2021-ben 17 milliárd forint bevételt eredményezett. Raktározásból, tárolásból 5 milliárd forintot, majd 5,54 milliárd forintot értek el.

A gazdálkodás körülményeit értékelve

nem számoltak be olyan körülményről, amely belátható időn belül rontaná a kilátásaikat, így nem számítanak arra sem, hogy működésüket bármi miatt jelentősen csökkenteniük kéne.

Komolyabb bizonytalanságot a világjárvány sem jelentett a Trans-Sped Kft. számára, tették hozzá.

Az 1998-ban alakult, debreceni székhelyű cég a BÉT értékpapír-kibocsátója. Az 50 millió forint névértékű értékpapírt 10 éves futamidővel 2020 márciusában bocsátották ki.

Szinte az egész magyar logisztikát külföldiek szerezték meg

Édesapja egy panellakásból indította a legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalkozást, ma a fia viszi sikerrel. Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője multis karrierjét hagyta hátra a családi cégért. A generációváltás tapasztalatairól, a hazai kkv-szektor megerősödéséről és a régiós kilátásokról kérdeztük interjúnkban, melyből kiderült: a cégvezető szerint

„az utóbbi harminc évben kiszorultak a magyar tulajdonú vállalkozások a piacról, 

a harminc legnagyobb cég között csak néhány magyar maradt. Döntően nemzetközi társaságok vették át az irányítást. Rengeteg magyar céget felvásároltak. A nyugati ipar betelepülésével a nyugati logisztikai vállalatok is megérkeztek Magyarországra.”

A Makronóm kérdésére, miszerint akadályozhatja-e a külföldiek túlzott térnyerése a magyar gazdaság fejlődését, Fülöp Szabolcs azt válaszolta: „ha egy nagy nemzetközi iparvállalat hozza magával a nyugat-európai logisztikai társaságát, az azt jelenti, hogy a magasabb hozzáadott értékű és eredménytartalmú tevékenységek a nemzetközi vállalatoknál koncentrálódnak, és a legalsó szintű munkába tud csak alvállalkozóként bekapcsolódni egy kisebb piaci erővel bíró magyar cég. Ezáltal a növekedési potenciálja korlátozott lesz.

Kívánatos lenne, ha a magyar kkv-szektornak a jelenleginél erősebb derékhada lenne.”

(MTI, Makronóm, fotók: Mandiner)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés