Ezért nem tartozik Lázár köszönettel Karácsonynak

2022. február 13. 19:35
Karácsony beleszállt Lázár Jánosba: a főpolgármester köszönetet vár, amiért szerinte a BKV dolgozik a tram-traineken. A valóság az, hogy a problémát a gyártócég oldotta meg az ITM szakembereivel konzultálva.

Karácsony a tram-train megmentőjeként tetszeleg

Karácsony beleszállt Lázár Jánosba: a főpolgármester köszönetet vár, amiért a BKV dolgozik a tram-traineken – írta a Mandiner a minap. 

„Jelenleg ugyanis a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) kiváló szakmai csapata dolgozik azon, hogy a tram-train szerelvények képesek legyenek gyorsabban futni és Lázár János kedvenc projektje ne álljon bele a földbe” – hangoztatta Karácsony. A főpolgármester hozzátette, szerinte „Lázár János tartozik egy köszönettel és tartozik egy bocsánatkéréssel!”

Karácsony ismét nincs képben: a BKV helyett ITM-es szakemberek segítettek

A Hódmezővásárhely-Szeged tram-trainen úgynevezett szuperkritikus Hopf-bifurkáció lépett fel, ami röviden azt jelenti, hogy egy bizonyos kritikus sebesség felett a jármű kerekei oldalirányú rezgő mozgásba kezdenek – tudta meg a Makronóm az Innovációs és Technológai Minisztériumhoz kötődő forrásból.

Mindez azt jelenti, hogy Lázár semmilyen köszönettel nem tartozik Karácsony Gergelynek, két okból:

– egyrészt, a BKV-nak (ahogy Karácsony is fogalmazott), valóban kiváló szakemberei vannak, de mivel Karácsony nem fejleszti a vállalatot, ezért a BKV kerékprofil esztergájával a problémát sajnos nem lehetett megoldani, így tehát hiába „dolgozik” a BKV a tram-traineken;
– másrészt,

a megoldás az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakembereitől érkezett,

hiszen ők javasolták a gyártócégnek, hogy cserélje le a lengéscsillapítókat, ezzel sikerült végül kezelni a némileg furcsa elnevezésű ám annál komolyabb problémát, a szuperkritikus Hopf-bifurkációt.

Forrásaink szomorúan jegyezték meg, hogy épp az a Karácsony nem tájékozódik, aki Lázár Jánost ostobasággal vádolja. Pedig ha tájékozódna, azzal elkerühetné azt is, hogy az általa finoman kritizált Márki-Zay stílusában szálljon bele nála nem csak korábban kelő, de tájékozottabb szakemberekbe is.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 42 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A problémák gyakorlatban, a rendeltetés szerű használat során szoktak kiderülni. Új fejlesztéseknél ilyen hibák gyakran csak hosszabb üzemidő után jönnek elő, sokszor csak átvizsgáláskor tapasztalható rendellenes kopások utalnak rá. Mint például egy gépkocsinál, ahol a lengéscsillapító hibájára, vagy a rossz futómű beállításra először a gumi rendellenes kopásából lehet következtetni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés