Trükközve takargatják a készlethiányt a brit és amerikai kereskedők

2022. február 8. 12:20
A világjárvány és az európai energiaválság okozta készlethiány felébresztette a kereskedőkben rejlő kreativitást: egész sorokat takarnak el és olykor kartonpapírral töltik fel a polcokat a brit és amerikai üzletekben. 

Kávé nincs, de legalább több sornyi kempingszék közül válogathatnak az amerikaiak 

A járvány kezdete óta voltak olyan időszakok az USA-ban, amikor országszerte hiány volt az olyan alapélelmiszerekből, mint a fagyasztott ételek, az üdítők, a csirke, a fűszerek, a kávé és a WC-papír – a ZeroHedge szerint ez annak tudható be, hogy az ellátási láncok továbbra is le vannak terhelve. 

Annak érdekében, hogy a elkerüljék az emberek pánikszerű vásárlását, a boltoknak ravasz trükkökhöz kellett folyamodniuk egyes időszakokban: 

például több polcot töltöttek fel egyféle termékkel azért, hogy elfedjék az ürességet. 

Egy amerikai Twitter felhasználónak is feltűnt, hogy valami nincs rendben: több sornyi kempingszékkel töltötték fel az üres helyeket. 

Január óta sem javult sokat a helyzet, egy nemrégiben megosztott videóban bemutatták, mekkora „lyukak” vannak a boltok polcain: 

A lopás sem segít a készlethiányon 

A Makronóm novemberben már beszámolt arról, hogy az USA néhány államában megemelték a bűncselekménynek minősülő értékhatárt, ezért a bűnözők többet lophatnak anélkül, hogy félniük kellene a szigorú büntetéstől.
A balos kormány gyakorlatilag „legalizálta a bolti lopást” – valószínűleg több áru lenne a boltokban, ha az emberek nem fosztanák ki. 

A briteknél sem jobb a helyzet, kreatívan leplezik az áruhiányt

A Brexit, az ellátási lánc problémái és az európai energiaválság együttese Angliában is hatalmas termékhiányt idézett elő. A Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai szerint a brit fogyasztók 17 százaléka nem tudja megvásárolni az alapvető élelmiszereket – állítja a ZeroHedge.

Az amerikaiakhoz hasonlóan a brit vásárlók is észrevették, hogy a szupermarketek rejtegetik az üres sorokat – előfordult, hogy 

az üres polcok elé csokoládéval megpakolt ládákat helyeztek, így a vásárlók nem vették észre, hogy nincs zöldség az üzletben

– jelentette ki a WSJ.

A boltok minden kreativitásukat bevetik a cél érdekében: egy brit élelmiszer-kiskereskedő cég, a Co-operative Group Limited fűszerekkel töltötte fel a hűtőket, hogy elrejtsék a hatalmas áruhiányt. 

„A szállításainkban némi fennakadás tapasztalható” – jelentette ki a Co-op szóvivője, majd hozzátette: „Csapataink mindig arra törekednek, hogy az üzleteink a lehető legvonzóbbak legyenek – jelen helyzetben a menedzsereknek kreatív módszereket kell kitalálniuk arra, hogy a polcok ne maradjanak üresen.”

Továbbra sem szűnt meg az áruhiány

Bizonyos termékek már könnyebben elérhetőek, mint pár hónappal ezelőtt, némelyek viszont továbbra is hiánycikkek. A Nemzeti Statisztikai Hivatal adatait feldolgozva a WalesOnline egy ábrán szemlélteti a termékek gyakoriságát a boltok polcain.

Az Egyesült Királyságban január 21. és 24. között 268 üzletetben végeztek erre vonatkozó kutatásokat.

A grafikonról leolvasható, hogy a boltok hány százalékában volt a termékek száma magas (zöld), közepes (narancssárga), alacsony (lila) vagy egyáltalán nem volt elérhető (rózsaszín).

 

Ahogyan az ábrán is látható, fájdalomcsillapítót és halat továbbra sem egyszerű beszerezni, de legalább sör majdnem minden boltban kapható.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 5 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés