Így kell szőnyeg alá söpörni a problémát: távoli vizeken sorakoztatják a kikötőkbe várakozó hajókat

2021. december 13. 13:04
Új sorbaállási rendszert vezettek be a Los Angeles és Long Beach előtt várakozó konténerhajók számának csökkentése érdekében, úgyhogy most még több hajó várakozik még távolabb a partoktól.

Adatok szerint a Los Angeles és Long Beach előtt várakozó konténerhajók száma jelentősen csökkent. A dél-kaliforniai Marine Exchange of Southern California adatai szerint a torlódás november 16-án érte el a csúcsot, amikor 86 konténerhajó várakozott a nyílt tengeren. Egy héttel később már csak 61 volt, ami október eleje óta a legalacsonyabb érték.

A probléma azonban távolról sem oldódott meg, pontosabban távolról igen. Mert a várakozó konténerhajók még mindig kint vannak a vizeken, több van belőlük, mint valaha. Csak éppen most már a horizonton túl várakoznak, ahol nem lehet látni őket, köszönhetően a november végén megkezdett új sorbanállási rendszer sikeres bevezetésének, írja a hellenicshippingnews.com.

Ettől függetlenül november végére újabb rekordokat döntött a várakozó konténerhajók száma.

Az új sorbanállási rendszert úgy tervezték, hogy jelentősen csökkentse a Los Angeles/Long Beach partjainál várakozó konténerszállító hajók számát, azzal a kimondott céllal, hogy a hajók elosztásával csökkentse a károsanyag-kibocsátást és növelje a biztonságot a téli hónapokban.

Felmerült egy cinikusabb nézet is, miszerint a nem kimondott cél az, hogy egy politikailag kellemetlen fotóhelyzetet, a távolban elnyúló, üresen álló konténerszállító hajók figyelemfelkeltő, kígyózó sorait, megszüntessenek.

Az új terv teljesen önkéntes, és arra ösztönzi a hajókat, hogy a kikötőktől nyugatra 150 mérföldre, északra és délre pedig 50 mérföldre kiterjedő biztonsági és levegőminőségi területen (SAQA) kívül közlekedjenek. A hajóknak nem kell engedélyt kérniük a SAQA területére való belépéshez, és arra ösztönzik őket, hogy akkor lépjenek be a SAQA területére, ha üzemanyag-utántöltésre van szükségük, ha biztonsági aggályaik vannak, vagy ha 72 órán belül kikötési feladatuk van. Az év végére remélik, hogy a horgonyzóhelyeken tartózkodó hajók számát a maximális 55-ről 25-35-re csökkentik, és a SAQA-ban veszteglő hajók számát közel nullára csökkentik.

Az elmúlt 100 évben a konténerhajókat általában sorba helyezték, amikor elérték a kikötőktől számított 20 mérföldes vonalat. A 2021-es történelmi szűk keresztmetszetek miatt azonban ez az érkezési sorrendben történő kiszolgálási protokoll soha nem látott számú hajót zsúfolt össze egy kis területen.

(Címlap: MTI/EPA/Olivier Hoslet)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 9 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szőnyegalásöprésben a pohosékat nem lehet felülmúlni.
Ld.: Államadósság

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés