A magyar fogyasztókon profitál a német multicég, olcsóbban adja a termékeit otthon

2021. november 25. 16:40
Az elmúlt pár évtizedben bizonyára sok nő gondolkozott el azon, hogy vajon mennyit költenek éves szinten alapvető higiénés eszközökre. Vajon mennyiben térnek el a hazai és a nyugati árak?

Többet fizetünk itthon, mint Nyugaton

A G7 által szervezett kutatásban három különböző ország – Magyarország, Németország és Ausztria – DM webshopjában ugyanazokat a termékeket helyezték kosárba. A kutatás során egy átlagos havi bevásárlólistát állítottak össze, ahol a lehető legolcsóbb, akción kívüli termékeket válogatták össze, az eredmény pedig igen meglepő:

tizenöt termék közül kilenc Magyarországon bizonyult a legdrágábbnak. 

 

„A magyar Dm-ben 4356 forintot fizetünk, Ausztriában viszont csak 4258-at, Németországban pedig mindössze 3684 forintnak megfelelő eurót” – olvasható a G7 kutatásáról szóló cikkben. 

A hírportál azt is hozzátette, hogy ez a bevásárlás a magyar fogyasztó havi bérének 2,07 százalékát jelenti, míg az osztrák és a német vevő a fizetésének csak 0,52 százalékát hagyja a boltban. A magyarok kiadása a fizetésükhöz képest négyszerese a német és osztrák polgárokéhoz viszonyítva.

A tények azt mutatják, hogy a német multi a magyar fogyasztókon keresztül jut extraprofithoz, a hazaiaknak pedig – annak ellenére hogy jóval magasabb az átlagfizetésük – kevesebb pénzért adja el a termékeit. 

Nem csak olcsóbbat, de jobbat is adnak Németországban

Nemrégiben lezárult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hároméves projektje, amelynek egyik fő célja az élelmiszerek kettős minőségének vizsgálata volt – írta meg korábban a Makronóm.

A kutatás során  Ausztria, Magyarország és Németország termékeit vizsgálták, a tájékoztatás szerint

léteznek minőségbeli eltérések az Európai Unió tagállamain belül,

ez a vizsgálat alá vont termékek 25,6 százalékánál be is igazolódott.

A vállalatok azzal takaróznak, hogy az ország lakosainak igényeit elégítik ki azzal, hogy a számukra preferált összetevőket és arányokat használják.    

„Speciális kategóriát alkotnak a saját márkás termékek, amelyekre különösen jellemző, hogy az adott ország igényeinek megfelelően készülnek. A Nébih hangsúlyozza, a jövőre nézve fő kérdés, mely eltérések lehetnek jogszerűek, illetve szükségszerűek, és hogyan lehet korrekten tájékoztatni róluk a fogyasztókat” – olvasható az Index korábbi cikkében.

Borítókép: MTI szerkesztett

 

 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés