Klímacsúcs after: az utasokon vernék le a környezetkímélő kerozin árát

2021. november 18. 18:48
Írta: Fekete Kíra
A fenntartható üzemanyagra történő átállás hatalmas költségekkel jár, ezért a légitársaságok az adófizetők segítségét kérik.

2050 a szén-dioxid-mentesség határideje

Bár 2015-ben a COP 21-en nem esett szó a légitársaságok környezetszennyezéséről, az idei november tizedikén megrendezett COP 26 klímacsúcson viszont fontos szerepet kapott a fenntartható üzemanyag előállítása a légi közlekedésben is. Több nemzet is aláírta a nyilatkozatot, miszerint közösen fogalmazzák meg a hosszú távú, 2050-ig elérni kívánt kibocsátási célokat. A listán jelenleg 18 aláírás szerepel olyan nemzetektől, amelyek a globális légi közlekedésből származó kibocsátások több mint 40 százalékáért felelősek – olvasható az Edie hírportálon.

A célok kidolgozása a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) és „más kiegészítő együttműködési kezdeményezések” támogatásával történik majd – áll a nyilatkozatban.

A célok számszerűek és időhöz kötöttek lesznek,

a változások nem a légitársaságok növekedésének korlátozását, hanem a technológia fejlődését jelenti”

– magyarázza a hírportál. 

A nyilatkozat szerint a felek elismerik, hogy „a Covid-19 hatása ellenére a nemzetközi légi közlekedési ágazat, valamint a légi utasok száma és a rakomány mennyisége a következő 30 évben várhatóan jelentősen növekedni fog”.Forrás: MTI/EPA/Raed Kutena

Az adófizetőktől kérnek segítséget a légitársaságok

A skóciai klímakonferencián vita kerekedett a fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) körül.

A légitársaságok arra kérték az adófizetőket, hogy szálljanak be az üzemanyag-előállítás finanszírozásába.

Az Európai Unió és az Egyesült Királyság a fenntartható üzemanyagok használatát szorgalmazza annak ellenére, hogy ez hatalmas költségekkel jár – ismertette a Bloomberg.

Az elektromos és hidrogén üzemű repülőgépekre még éveket kell várnunk, a meghosszabbított fejlesztési határidők miatt a fosszilis üzemanyagokról történő átállás több mint egy évtizedet is igénybe vehet. A becslések szerint az átállás nem kevesebb, mint 2 billió dollárba kerülne. 

Borítókép: MTI/Koszticsák Szilárd


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 23 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés