Nem zavarta a Transparency-t, hogy Gyurcsány 75 évre adta koncesszióba külföldieknek a budapesti repteret

2021. július 23. 14:26
Miért ne kössünk 35 évre koncessziót? Ezzel a címmel írt aggódó cikket az amerikai finanszírozású Transparency International közpénzügyi programvezetője, Nagy Gabriella. Bár a tervezett, 35 évre szóló autópálya-koncesszióval szemben számos érvet fel tudtak hozni, akkor nem szólalt meg a szervezet, amikor Gyurcsány Ferenc kormánya 75 évre adta koncesszióba külföldi cégeknek a budapesti repteret.

Magyar adóforintokért aggódik a külföldi szervezet

„A verseny kiiktatása, átláthatatlan közpénzköltés, túlárazás és nem indokolt beruházások – ezek a kockázatai a 35 évre szóló autópálya-koncessziónak” írja a szervezet, amely igyekszik megakadályozni a koncesszió létrejöttét.

Ugyanis mint írják: „két hete előbb az Európai Bizottsághoz, majd a magyar Közbeszerzési Hatósághoz fordultunk a magyar kormány által tervezett 35 évre szóló autópálya-koncesszió ügyében. Akkor a leveleinkben jogi aggályainkat fejtettük ki, és kértük a két szervezetet, hogy vizsgálják meg a tervezett koncesszió uniós és magyar jogszabályoknak való megfelelőségét. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mi is a probléma az ilyen hosszú időre megkötött koncessziókkal, milyen elveket, érdekeket próbálnak védeni azok a rendelkezések, amelyeket véleményünk szerint megsért, vagy kijátszik a magyar kormány.”

Ezután felsorolják, hogy szerintük az autópálya-koncesszióval:

– hosszú időre megszűnik a verseny,

– átláthatatlanul költenek el 2-3000 milliárd forintnyi közpénzt,

– rendkívül drága lesz az adófizetőknek,

– közvagyon kerül magánkézbe,

– ráadásul azt sem tudjuk, milyen lesz a közlekedés 2057-ben.

Gyurcsány 75 évre adta koncesszióba a repteret: az senkit sem zavart

A Makronóm arra vonatkozó kutatásai, hogy a szervezet írt-e hasonlóan részletes, aggódó „elemzést”, eredménytelenül zárultak. Sem az online, sem a print médiában (a Google, az Arcanum és a Transparency honlapján) nem találtunk olyan cikket a Gyurcsány-kormány időszakából, amelyben a Transparency megszólalt volna a szocialista reptérkoncesszió kapcsán, aggódva az adófizetőkért vagy a közvagyon magánkézbe kerüléséért (pedig elsősorban a nagy szocialista privatizációs hullám során került számos állami vagyonelem magánkézbe, amelyeket épp a 2010 utáni kormányzat igyekszik visszaszerezni).

A budapesti repteret 2005-ben adta külföldi kézbe a Gyurcsány-kormány, megerősítve a külföldiek pozícióit egy 75 éves koncesszióval. 

Politikai revolverszervezet

A Transparency-t nem kell bemutatni: ez az a nemzetközi jogvédő szervezet, amely már 2010-ben megkongatta a vészharangot a gyengülő magyar demokráciáért és amelyet az Egyesült Államok mellett Soros György szervezetei is finanszíroznak, tehát megnyilatkozásai nem tekinthetők semlegesnek, sem objektívnek.

Korrupt cégek pénzelik a Magyarországot legkorruptabbnak ítélő szervezetet – összegeztük a Makronóm elemzésében, amelyben bemutattuk, hogy a fejlett Nyugat napjainkra privatizálta a korrupciót és még exportra is jut belőle, ebben pedig a korrupció vámszedői (köztük a Transparency) is sokat segítenek. A korrupcióbizniszről részletesen itt lehet olvasni.

*

Fotó: A Transparency International Magyarország konferenciája egy VI. kerületi étteremben 2019. december 9-én. Az asztalnál Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója, Pikó András, a VIII. kerület, Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely, Baranyi Krisztina, a IX. kerület és Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere (b-j).
MTI/Mohai Balázs. MTI/Mohai Balázs.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 84 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ez is bizonyítja, hogy a Transparency International ideológiai alapon működik, aminek semmi köze a gazdasági hitelességhez.

A gondolatjeles felvetések egyike sem igaz.
- a verseny ugyanaz lesz, mint most, a működtetők száma nem változik
- a koncesszióban az államnak fizetnek koncessziós díjat és nem az állam fizet
- a díjmegállapítást a tulajdonos ellenőrizheti
- közvagyon nem kerül magánkézbe, csak a működtetés. A tulajdonos továbbra is a magyar állam lesz.
- bármilyen lesz a közlekedés 2057-ben útra akkor is szükség lesz.

Milyen ellenorzó-ellemző szervezet az amelyik nincs tisztában a fogalmakkal?

Az autópályákat hazai cégeknek adják koncesszióba 35 évre, akik építhetnek új autópályákat. A repülőteret külföldieknek adták koncesszióba 75 évre olyan feltétel mellett, hogy 100 kilométeres körzetben nem épülhet új repülőtér. De miért kell a stratégiai fontosságú hazai repülőtérnek külföldi kézben lenni?

A nyitókép önállóan is megmutatja, mennyire fuggetlenobjektivek a képen szereplők.

Ann Coulter: egy liberális a kettős mérce alkalmazásáról ismerszik fel.

(A kettős mérce alkalmazása pedig a gazemberség ismertető jele.)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés