Digitális divatguru: a mesterséges intelligencia megmondja az új trendeket

2021. július 12. 18:36
Sokan úgy vélik, hogy nemrégiben a negyedik ipari forradalomba léptünk be, amelyet a tervezés, a gyártás és a marketing új módjai jellemeznek. Mivel a divat a világ egyik legnagyobb és leginnovatívabb iparágai közé tartozik, ezért az a változások középpontjában áll.

Ez nem is meglepő, hiszen a divat óriási üzlet. Az Egyesült Királyságban például a divatipar értéke mintegy 26 milliárd font, ami így az ország legnagyobb kreatív iparának számít. A következő szezonban viselendő ruhadarabokat, például algoritmusokkal, célzott árképzéssel és automatizálással állítják elő. Ez csak néhány lehetőséget arra, hogy a technológia hogyan átalakítja át az iparágat.

Tervezés

A ruházati stílus trendjei meglepően gyorsan változnak

– mondja Mary Wislon, a STYLESPRING divatguruja.

Akár egy szezon alatt teljesen megváltozhatnak az igények. Míg az egyik évben divatosak bizonyos textíliák, színek és szabások a következőben könnyen a gardróbszekrény hátsó részében kaphatnak már csak helyet. Az MI (mesterséges intelligencia) szerencsére már erre is megoldásul szolgálhat. Általa könnyen megjósolhatóak a közelgő trendek, ezzel segítve a tervezőket, hogy lépést tartsanak a friss stílusokkal és igényekkel. 

Az MI algoritmusok a tervek elemzésével és a meglévő információk felhasználásával mutatják meg az új trendeket. Figyeli, hogy milyen termékek voltak a legnépszerűbbek, mi került eladásra és mik azok, amik kevésbé voltak kelendőek.

Árazás

Nem számít, milyen csodálatos egy termék, ha senki sem fogja megvenni. Az MI segítségével elemezni lehet egy adott ügyfélszegmenst, hogy megfelelő árképzés álljon rendelkezésre. Ezzel egyszerűvé válik a versenytársak árképzésének elemezhetősége is, amivel a kiskereskedők előnyhöz juthatnak. Továbbá hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb termékfelesleg keletkezzen, ami csökkenti a vállalat kiadásait, valamint az ipar által óriási méreteket öltő karbonlábnyomot. Emellett mérsékli az árcsökkentés szükségességét, a termék piaci megjelenését követően.

Készletgazdálkodás

Az MI vizsgálhatja az ügyfelek viselkedését, ami segít meghatározni a kiskereskedőknek, hogy mely termékeket érdemes beszerezni és értékesíteni. Ez pedig könnyen tervezhetővé teszi a készletüket és jövőbeli megrendeléseiket. Az MI az időjárási előrejelzések elemzésével segíthet a kiskereskedőknek is a pontosabb piacra lépés időpontjának meghatározásában. A megváltozott és szeszélyes időjárás következményeképpen ez egy fontos szemponttá vált, hogy a szezon kezdés idején jelenjen meg az aktuális kollekció. Hiszen nyáron senki sem akar téli ruhákat vásárolni, télen pedig nyáriakat.

Marketing stratégia

Soha nem volt még ilyen egyszerű az ügyfelekre igazított promóciós kampányok létrehozása. Az MI ugyanis elemezni tudja az egyes vásárlók korábbi vásárlási magatartását és preferenciáit, ezzel megjósolja, hogy milyen típusú ruhák érdekelhetik őket.

Ez lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy célzottan egyedi ízlésüknek megfelelő ruhákkal keressék meg a potenciális vásárlókat. Ezenkívül, ha az ügyfél már vásárolt náluk bármilyen ruhadarabot, az MI javasolhat olyan termékeket, amelyek megfelelnek az adott vásárlásnak. 

Az MI-alapú marketing rengeteg lehetőséget rejt és a szolgáltatás minőséget vevői és kiszolgálói oldalról is javítani képes, például csökkentheti a visszaküldött cikkek számát is. A mesterséges intelligencia csak olyan ruhadarabokat javasol, amelyek az adott vásárlót valószínűleg érdekelnék, ritkábban ösztönöznek olyan tárgyak vásárlására, amelyek nem felelnek meg az ízlésüknek, ráadásul a méretezést is látja a korábbi vásárlásokból.

Természetesen a forradalmasított marketing technológia más iparágban is javíthatja a szolgáltatások minőségét, valamint hozzájárulhat a felesleges költségek csökkentéséhez, mindkét oldalon. Az MI megjelenéséről ezen területeken kevés a tapasztalat, így valódi hatásmechanizmusait csak később lehet majd vizsgálni. 
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés