Las Vegas legújabb komplexuma kijelöli a turizmus és a szerencsejáték jövőjét

2021. július 9. 12:46
Több mint 10 év után, az első új építésű szórakoztató komplexum nyílt meg június végén a Las Vegas Strip sugárúton, mely rengeteg korszerű technikai megoldást sorakoztat fel.

A tulajdonosok abban bíznak, hogy az újszerű, innovatív funkciók ellenállhatatlanná teszik a Resorts World Las Vegast ebben az évtizedben, sőt azon is túl. A resort vezetői szerint ez a projekt remek lehetőség volt arra, hogy a legújabb kommunikációs és érintésmentes technológiákat alkalmazzák.

Las Vegasban el kell kápráztatni a vendégeket

A szórakoztató elemek között is van több olyan, melyek elképesztő méretükkel bizonyosan sok csodálót és vendéget fognak vonzani. Ilyen például a nyugati toronyban található több mint 9 ezer négyzetméteres LED-kivetítő, a keleti toronyban lévő 1765 négyzetméteres LED-kijelző, vagy a 15 méter átmérőjű interaktív videó gömb, melyet 557 négyzetméternyi LED-kivetítő borít. Az ingatlan teljes „technológiai ökoszisztémáját” a vendégek igényei alapján tervezték Rick Hutchins, a kaszinó alelnöke szerint. Egyébként ő volt a beruházás számos technológiai döntéséért is a felelős. Csapatával alaposan utána jártak minden olyan friss innovációnak, melyek biztosítják, hogy a maximális vendégélményt nyújthassák a látogatók számára. 

Hutchins célja az volt, hogy egy olyan, igazán gördülékeny end-to-end élményt teremtsenek a szállodában, ami nem csak hogy digitális, de jelentősen túlmutat a konkurencia és a Stripen bárhol tapasztalható vendégélményen. A vezető reményei szerint ezzel kezükbe veszik a kezdeményezést, és a jövőben ők irányíthatják a „játékot” a piacon. 

Érintés és érintkezés mentes kényelem

A hagyományos kényelmi szolgáltatások jelentős része mobilalkalmazáson keresztül lesz elérhető a vendégek számára. A Resorts World LasVegas applikációján keresztül lehetőség lesz jegyeket vásárolni, foglalásokat bonyolítani, és a kaszinó szinten a játékokhoz is szükség lehet rá. Max Tappeiner, a Resorts World üzemeltetési alelnöke elmondása szerint, arra törekedtek, hogy minden olyan szolgáltatási elemhez, amelyekhez általában jegyvásárlásra, kártyára vagy valamilyen típusú hitelkártya-tranzakcióra van szükség, hozzá lehessen férni egyszerűen, a telefonos alkalmazás segítségével. 

Több területen is sikerült világelsőnek lenni

A Resorts World az elsők között fogja használni az UrVenue és az OpenTable által működtetett új, kényelmi foglalási rendszert. Ennek segítségével egyetlen felületen foglalhatnak a vendégek helyet klubokba, éttermekbe, különböző látnivalókhoz, kedvezményes programcsomagokat vagy akár szabad medencét. 
Hutchins szerint a csapat jelenleg még a Resorts World alkalmazás pontos részleteinek kidolgozásán munkálkodik. Továbbá megemlített pár fontos dolgot is, példaul,  hogy a komplexumban található Hilton hotel vendégei közül azok, akik Hilton Honors tagok, szobakulcsként is használhatják majd a telefonjaikat ezen az alkalmazáson keresztül. 

Szintén ez az első szálloda-kaszinó, amely a Grubhub programját használja. Ezt korábban az egyetemi kampuszok ételrendeléseire tartották fenn, de a Resorts Worldben a segítségével a komplexumban található 40 étterem bármelyikéből lehetséges az étel- és italrendelés, ezzel újítva meg a szobaszervíz szolgáltatás élményét. 

A digitális concierge, azaz a Red főportás szolgáltatás, segíthet a foglalások intézésében, választ találni a gyakori kérdésekre, valamint a be- és kijelentkezések intézésében. A Red szintén elérhető a Resorts World alkalmazáson, vagy a létesítmény weboldalán keresztül. Ez a digitális concierge a maga mesterséges intelligenciájával kiemelkedő Mehmet Erdem professzor szerint, aki a technológia és a vendéglátás kapcsolatát és közös területeit vizsgálja. A Red chatbotként való megjelenítése a két felületen, véleménye szerint azt mutatja, hogy a szolgáltató számára fontos a zökkenőmentes és kényelmes vendégélmény elérése. Ráadásul ez egyaránt igaz az üdülőhely luxus és középkategóriás részlegeinek vendégei esetében is. 

Történelmi mérföldkő a digitális turizmus területén

A Las Vegas-i székhelyű Konami Gaming a Resorts Worlddel együttműködve lehetővé teszi a készpénz nélküli játékot az egész kaszinó részlegen. A megnyitóra a Konami a teljes játékmenedzsment rendszerét, a SYNKROS-t elvitte magával.

Ahogyan Tom Jingoli, a Konami Gaming ügyvezető alelnöke elmondta, a menedzsment rendszer támogatja a telefonszám alapú bejelentkezést, illetve a belépőjegyek, asztali jegykiadók használatát az eszközön keresztül. 

Jingoli beszámolt egy különleges játékról is, mely az alkalmazáson keresztül egy egyedi animációs utazással aktiválódik, és az épp játékban lévő vendégeket hívja versenyre az egyre növekvő jackpotért. A kaszinó szinten található összes aktív játékgépen egyszerre fog véletlenszerűen megjelenni ehhez egy számválasztó játék. A legszerencsésebb pedig hatalmas összeggel gazdagodhat. A Konami vezetője szerint ezekkel az innovatív szolgáltatásokkal és technikai újításokkal komoly mércét állítanak fel Las Vegasban. Jingoli a megnyitást jelentős történelmi pillanatnak értékeli mind a város, mind a globális játékipar szempontjából. 

A szakember és a Konami csapata számára valódi izgalom volt részt venni a Resorts World megnyitóján, mely rendkívüli eseménynek számított az egész sugárúton. Annak ellenére is megtiszteltetés volt számukra a projekt részének lenni, hogy már több mint húsz éve szolgálják ki a környék más üdülőhelyeit és komplexumait. 

Minden a játékosok kényelmét szolgálja

Játékgépeken az Android felhasználók digitális hűségkártyájuk segítségével játszhatnak, míg az Apple felhasználók digitális törzsvásárlói kártyát igényelhetnek, melynek QR kódját leolvashatják bármely gépen. A komplexum technikai fókusza az asztali játékokra is kiterjed. A vendégek az asztaloknál szintén egy QR kód beolvasásával intézhetik készpénzmentesen, digitális pénztárcájukon keresztül a játékot. A transzfer jegyrendeléseket, az asztaloknál és játékgépeknél történő jegykiadást és az összes chipet rádiófrekvenciás azonosítással követik nyomon, így a Resorts World biztosan képes lesz ellenőrizni minden egyes játékmenetet és játékost. 

A vendégek egy másik Las Vegas-i székhelyű vállalat, a Sightline Payments által kifejlesztett Sightline Play+ rendszer használatával tölthetnek pénzt a számlájukra. A látogatók az ATM-eknél tölthetik fel egyenlegeiket. De a komplexum vezetői úgy gondolják, hogy ez az élmény nem pótolja teljes egészében a valódi készpénzes játék érzését, így meghagyják a lehetőséget, hogy aki szeretne, a digitális megoldások helyett, továbbra is választhatja a készpénzes fizetést a kaszinó 1400 játékgépénél, 117 asztali játéknál és 30 pókerasztalnál. A létesítmény hűségpontos jutalomkártyákkal is több játékra vagy visszatérésre csábítja majd a játékosokat. 

Kedvező start a digitális jövőbe

Hutchins szerint a Resorts World helyzeti előnye, hogy tiszta lappal indul, így könnyedén integrálja ezeket a technológiai újításokat, és sokkal egyszerűbb így a helyzetük, mintha egy meglévő, régebbi létesítményt próbálnának az újdonságokkal felszerelni.

Mehmet Erdem, az UNLV (University of Nevada) professzora is egyetért azzal, hogy 10 évvel a Cosmopolitan megnyitása után, újoncként a legfrissebb technológiai vívmányokkal hatalmas előnyben vannak a szerencsejáték fővárosában. Azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi helyzetben, természetesen a világjárvány egyértelmű hatására, teljesen átalakult az érintésmentes fizetési módokkal kapcsolatos attitűd, és az elengedhetetlenné vált a mindennapok során, így szórakozás közben is. Erdem szerint az alaptevékenység lényegében nem változott, azonban annak megvalósítása könnyebbé, vagy ha úgy tetszik flexibilisebbé vált az új technológiáknak köszönhetően. 

A digitalizált vendégeket is kiszolgálják

Az eddigieken kívül a komplexum biztosít nagy sebességű vezetéknélküli internetet, vezeték nélküli feltöltő portokat a telefonok és okoseszközök számára több ponton is, illetve a szálláshelyen minden bárban vannak USB portok. A nyugati toronyban pedig ott van a 103,6 méter széles és 89,6 méter magas LED képernyő. Ez a bolygó egyik legnagyobb digitális kijelzője. Ehhez képest már nem is olyan óriási a keleti toronyban található 19,5 méter széles és 91,4 méter magas LED képernyő.

A képernyők korára készült a létesítmény

Az ingatlan belső tereiben több mint 122 millió pixeles LED-videó funkció található. A beltéri kijelzőket élességre és tartósságra tervezték, beleértve az új nanotechnológiát is, amely megvédi a paneleket a bárokban az esetlegesen kifröccsenő és kiömlő italoktól, állítja a LED elemeket tervező és telepítő Trustfall Production Group. Elbűvölő belső LED elem a földgömb, amely 8640 háromszög alakú panelt tartalmaz, és ami Tappeiner szerint a maga nemében a legnagyobb kijelző a világon.

Az operatív alelnök szerint a képernyők és kijelzők korszakát éljük. Ezért hoztak létre egy olyan látványosságot, ami már időszerű volt Las Vegasban, és amely tökéletes helyet biztosíthat a kreatív tartalomgyártás gyöngyszemeinek. Bár a megnyitóra maga a földgömb alakú kivetítő elkészült, az azon sugárzott tartalom csak július elején, néhány nappal későbbre lett készen. De amikor bekapcsolt a több mint 15 méter magas földgömb, akkor elbűvölő dinamikus és interaktív képekkel ragyogott. A komplexum két hollywoodi tartalomgyártótól kapott segítséget a videók elkészítéséhez. Tappeiner szerint ezek elég látványosak lesznek ahhoz, hogy megállítsák és becsábítsák a szenzációra éhes vendégeket. 
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ha lehetne, felmenni a komplexum legmagasabb pontjáról lehugyozni
" a kreatív tartalomgyártás gyöngyszemeit, benne a két hollywoodi tartalomgyártót", meg az egész hóbelevancot, anblokk...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában