Megkezdődött a tartalomgyártás új korszaka

2021. július 6. 19:29
Vajon a hagyományos, tintafoltos újságírás kora a végéhez ért?

Napjainkban már olyan mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt szerkesztő programokat használnak, amelyek idővel a legtehetségesebb újságírókkal versengenek majd. 

Mesterséges intelligencia által generált hírek

A Narrativa NLP a legfejlettebb MI modelleket használja, hogy tartalom és szalagcím javaslatokat generáljon a médiacégek konverziójának növelése érdekében. A rendszer a természetes nyelvek feldolgozásán (Natural Languare Processing-NLP) alapul, ami nyelvi kapcsolatot hoz létre az adatok és a szavak között. Emellett a program domaineket kreál az automatizált tartalomnak, amit előkészít és a szinkronizál az ügyfélszolgálat számára. 

De nem a Narrativa az egyetlen, mesterséges intelligencián alapuló író program. A Nichess szövegeket készít különböző formátumokhoz az Instagram képaláírástól kezdve, blogbejegyzéseken át egészen a hírlevélig. 

A kínai Wu Dao 2.0 szoftver képes esszéket és verseket írni hagyományos kínai nyelven, valamint megérteni az emberek mondanivalóját és leírások alapján képeket készíteni. 

De itt van Sophi is, egy MI által vezérelt tartalom kurátor, aki eldönti, hogy a híreket hogyan és hová kell elhelyezni a webes felületeken. Sophi abban is segít, hogy mely cikkekkel lehet a legkönnyebben elérni az előfizetőket, és hogy hogyan lehet a hírek által növelni a hirdetési bevételeket. 

Az újságírás jövője

Az írás automatizálásra tervezett új mesterséges intelligencia eszközök jelentősen hozzájárulnak a tartalommarketing és szövegírás jövőjének alakításához. 

A MI kutatók a hírek újracsomagolásának lehetőségeit keresik a fiatalabb közönség számára. Egy kutatásból kiderült, hogy a fiatalok szívesebben olvasnak egy frappánsan megírt, könnyen megemészthető, rövid cikket, mint hogy megnézzenek egy hírvideót. Emellett fontos szempont, hogy a tartalom mobil platformokra optimalizált módon jelenjen meg. A mélyebb és átfogóbb megértést biztosító podcastek egy adott témáról szintén közkedveltek a fiatalok körében. 

Úgy tűnik tehát, hogy elkerülhetetlen az MI íróasszisztensek jelenléte a tartalomgyártás területén, a kérdés az, hogy a szerkesztők képesek-e a javukra fordítani a meglévő mesterséges intelligencia eszközöket és haladni a fejlődéssel.

A cikk szerzője Krakkai Alexandra.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés