Maradékanyagból készül a francia luxustermék

2021. május 29. 0:24
Egy elegáns francia divatmárka csak a helyi fényűző divatházakból származó holtszöveteket használja ruháinak elkészítéséhez. Az Alfie márka beállt a fenntartható divatot hirdető márkák sorába.

A divatipar legtöbb szegmensében egyre inkább terjedőben van a tudatosság. Így van ez a felhasznált hulladék mennyiségével kapcsolatban is. A tervezők a fenntarthatóbb tervezési és gyártási folyamatok felé haladnak. 

Alice Fresnel fiatal divattervezővel, az Alfie párizsi divatmárka élen jár ebben a mozgalomban. Több mint egy éve piacra dobott márka, az Alfie csak holtszöveteket használ, melyek mind helyi eredetűek.  

A holtszövet lényegében maradványok, a megrendelt, de fel nem használt szövetek, tekercsek végei. A legtöbb divatház ezeket általában kidobja, de az Alfie új darabok készítésére használja fel. A márka számos francia luxus divatházzal dolgozik együtt, akiknek ugyan hulladéknak szánt, de nagyon jó minőségű textíliáit használja fel. 

A márka nem szezonális darabokat gyárt, hanem újragondolta a férfi ruházat klasszikusait, hogy időtlen alapokat teremtsen a nők számára. A luxus házakból származó kiváló minőségű cast-offok felfrissítése azt jelenti, hogy az Alfie ruháit tartósnak tervezték, ugyanakkor azt is, hogy mind limitált kiadásúak. Ezt visszhangozzák azok a tervek, amelyek célja az egyszerre visszafogott és elegáns, nyugodt és könnyed stílus megteremtése.

Fresnel márkájának terveit, úgy magyarázza, hogy „darabok, amelyekbe az elkövetkező évek során befektetsz és gyűjtögetsz”.

Az Alfie termékek 100 százaléka párizsi beszállítóktól származó maradék szövetből készül. Úgy gondolják, hogy ezzel a hozzáállással szinte nullára korlátozhatják széndioxid-lábnyomukat a gyártási folyamat során. Tudatában vannak, hogy ez sem számít 100 százalékban fenntarthatónak hiszen új termékeket állítanak elő. De példaként próbálnak szolgálni mások számára, azzal hogy egy tudatosabb gyártási folyamatot építenek és így a vásárlói szokásoknak is új irányt mutathatnak.

Már mindenki számára világos, hogy a divatipar jelentős résztvevője az egyre növekvő globális hulladékproblémanak.

A statisztikák szerint, évente több mint 92 millió tonna textilhulladék keletkezik.

A pazarlás elleni küzdelem egyik legjobb módja az, ha maga a vásárló mond nemet a fast fashion márkáknak, ezzel feladva azt, hogy olcsó, gyors cserére ítélt ruhákat vásároljon. Ehelyett sokkal fenntarthatóbb, ha egy kicsit többet költünk időtálló darabokra, amelyeket akár évekig is hordhatunk. Nem a ruhatárunkat cseréljük folyton, hanem hozzáadott stílusunkkal és kiegészítőkkel frissítjük. Ennek a gondolatiságnak kíván megfelelni az Alfie, melyet úgy terveznek, hogy bármilyen életkorú nő viselhessen. 

Egyértelműen kirajzolódni látszik a divatipar nyitása a tudatosságra, a Fresnelhez hasonló fiatal tervezők beépítik munkájukba és folyamataikba a fenntarthatóságot. A legújabb ötletek között szerepel a kender alapú szőr, amely az igazi alternatívának számít a valódi állati szőr használata helyett, vagy az újrahasznosított óceáni műanyagból készült aktív ruházat.

A cikk szerzője Szalga Bogi.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés