Robotokkal és mesterséges intelligenciával tehetik biztonságosabbá a szállodákat

2021. május 4. 17:49
A szállodaipar újraindulását könnyíthetik meg azok a megoldások, amik a járvány előtt még a távoli jövőnek tűntek.

A szállodai személyzet és rutinok átalakítása csökkentheti az emberi kontaktusok számát, ezzel növelve a vendégek biztonságát. Íme néhány példa, milyen megoldások várhatóak és melyek azok, amik már működnek is.

Nyüzsgő lobby helyett

Az elmúlt egy évben uralkodó helyzet miatt, egy szálloda hallját úgy képzelhetnénk el, hogy arcmaszkos emberek kerülgetik egymást, és egy csak a maszk mögött mosolygó portás köszönt minket megérkezéskor. Néhány szálloda, köztük a johannesburgi Hotel Sky ehelyett automatizált kísérőket használ a vendégek fogadására és kiszolgálására, a bejelentkezéstől egészen a csomagok szobába szállításáig. Ezek a robotok a feladatok elvégzése mellett folyamatosan analizálják a vendég arckifejezéseit, hogy így mérjék annak elégedettségét. 

A szállodák lelke, és a filmekben a krízishelyzetek megoldásának kulcsfigurája, a concierge, azaz főportás, is helyettesíthetőnek látszik. 

A Hiltonhoz hasonló szállodák robot concierge-szolgáltatást használnak ajánlások, útmutatók, programajánlók és a szállodai információk közvetítésére. Ezzel megakadályozhatják, hogy a vendégek túl hosszasan időzzenek az előcsarnokban. Szintén jó szolgálatot tesznek az önkiszolgáló elektronikus terminálok, melyek a reptereken is elterjedtek. Ezek egyszerű lehetőséget biztosíthatnak a ki- és a bejelentkezéshez vagy irányíthatják a vendégeket a szállodán belül, így tovább csökkentve a személyes érintkezések gyakoriságát.

Érintésmentes szobák, személyre szabott figyelem

Az okos technológia segítségével egy visszatérő vendég akár már az érkezése előtt beállíthatja azokat a kényelmi funkciókat a szállodai szobában, melyek a személyre szabott, egyedi igényeinek megfelelnek. Így kellemes hőmérséklet, nyitott függönyök és a kedvenc zene nyugtató hatása biztosíthatja, hogy a vendég szinte valóban otthon érezze magát. A mesterséges intelligencia és a hangtechnika használata a szobai asszisztenseken keresztül tovább javíthatja ezt az élményt. Lehetővé teszi, hogy érintésmentesen, hangvezérléssel irányítsuk a termosztátot, a villanykapcsolót vagy a távirányítót. 

A robotkomornyik az ajtónk előtt várja, hogy tiszta törölközőt, másik párnát, újságot vagy vacsorát rendeljünk a szobánkba. A Netflix algoritmusához hasonlóan, ezek a mesterséges intelligenciával ellátott gépek képesek felismerni és rendszerbe foglalni szokásainkat, így akár visszatértünkkor már rögtön két törölközővel várnak az előírt egy helyett. 

A vendég a legfontosabb

A felmérések szerint a vendégek több mint felének kiemelten fontos a tisztaság és a biztonság a szálloda kiválasztásakor.

Ezért elengedhetetlen, hogy a járványra reagálva a hotelek fokozott egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezessenek be. Az automatizált porszívók, vagy a vírusokat UV fénnyel pusztító robotok olyan új technológiák, melyek nem csak a vendégek biztonságérzetét növelik, hanem csökkentik a személyzetet fenyegető fertőzésveszélyes helyzeteket is. A korábban közösségi terek, vagy olyan szolgáltatási helyszínek, mint a wellness részleg, applikáción keresztül történő lefoglalása, vagy akár az ugyanilyen módon történő ételrendelés szintén fontos óvintézkedés lehet a jövőben. 

A mesterséges intelligencia tehát szinte az összes ponton segítheti a biztonságos utazást és szállodai tartózkodást, ráadásul segítségével komplett profil alakítható ki egy-egy vendégről. Minél több alkalommal látogatunk el egy szállodába, annál pontosabb képet kaphatnak az egyéni igényeinkről, melyeket így könnyedén ki is tudnak majd elégíteni, ráadásul biztonságosan. Így aztán előfordulhat, hogy hamarosan ellátogathatunk egy varázslatos vakációra egy csodás városba, ahol megérint a látvány, a hangulat, abban azonban biztosak lehetünk, hogy a szállodában, nem érint meg minket senki. 

A cikket fordította Papp Helga.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés