Hazai termékek vásárlására buzdít az Agrárminisztérium

2021. április 22. 17:21

Írta: Rádi Balázs
„A magyar termékek vásárlásával sok ezer magyar család boldogulását támogatjuk, valamint hozzájárulunk az itthoni munkahelyek védelméhez, a magyar gazdaság élénkítéséhez, fejlődéséhez, erősítjük a város és a vidék kapcsolatát” – emelte ki Erdős Norbert, az Agrárminisztérium (AM)élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a CBA Logisztikai Központban tett látogatáson, Alsónémediben.

A minisztérium közleménye szerint az államtitkár kifejtette, a kormány elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére, utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni. Ezzel bővülni fog a szektor, növekedni fog a feldolgozottsági szint, így még több jó minőségű magyar élelmiszer kerülhet a polcokra.

Erdős Norbert hangsúlyozta,

„a következő időszakban még inkább erősíteni szeretnénk a tudatos fogyasztói döntést, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben.

Ezt a célt szolgálja többek mellett a Kiváló Minőségű Élelmiszer értékteremtő minőségrendszer is, amely valódi garanciát jelent és hiteles információt nyújt a vásárlóknak a termékekről”.

Lázár Vilmos, a CBA elnöke elmondta, bizonyosságot nyert, hogy nagy szüksége van többek között a hazai gyártóknak, termelőknek a magyar kereskedelmi szereplőkre, akik élenjárók a hazánkban előállított termékek fogyasztókhoz történő eljuttatásában. A vásárlók számára is fontos, hogy a kisebb településeken is legyenek jól működő kereskedelmi egységek, ahová a nagy szupermarket-hálózatok nem tudnak eljutni, hiszen itt a klasszikus családi vállalkozások életképesek. A CBA célul tűzte ki, hogy ezeknek az üzleteknek a sikeres működtetetését nagymértékben támogassa, jól szervezett franchise rendszerével, fejlett informatikai hátterével, kiterjedt szakmai tapasztalatával.

Mint ismert a kormány idén 48 milliárd forinttal támogatja a kétezer lélekszám alatti településeken a falusi kisboltok működését, fejlesztését, valamint a korábban bezárt boltok újranyitását a Magyar Falu Programon keresztül – tette hozzá az AM.

(MTI)

Borítókép: „Magyar termék” feliratú, nemzeti színű címke egy hagyma csomagolásán a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztató helyszínén, a fővárosi Corvin Plaza bevásárlóközpontban található CBA Príma üzletben 2020. szeptember 3-án. MTI/Máthé Zoltán

 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés