Az új technológiáknak köszönhetően átalakul az oktatási szektor

2021. április 15. 22:08
Napról napra újabb és újabb technológiákkal kell megbarátkoznunk és a fejlődés átszövi életünk minden területét. A jövőben biztosan találkozunk majd ,,okos” városokkal is, de vajon mit értünk ez alatt? Értelemszerűen az intelligens városok olyan közösségek, amelyekben a lehető legjobb tudás szerint használják a technológiát az életminőség és az életszínvonal növelése érdekében. Ez az adatgyűjtés optimalizálásával, egyfajta adatközpontú „ökoszisztémaként” működik.

A korábban gyűjtött információk sokszorosa áll rendelkezésre a legjobb döntéseket meghozatalához, amely az iskolarendszerre is kiterjed, ezáltal az oktatási rendszerek jövője az intelligens városi oktatásban rejlik. 

Az alábbiakban négy példával szemléltetjük, hogy az „intelligens városi technológiák” hogyan befolyásolják az oktatási rendszert manapság, és hogyan alakítják tovább a modern világunkat, miközben beszivárognak életünkbe. 

Adatelemzés segít a fejlődésben 

Az egyik leghihetetlenebb és legjelentősebb oktatási szektorunkat érintő fejlesztés, ami az intelligens városok hozadéka nem más, mint az ,,Array of Things”, azaz ,,a dolgok tömbje”. A projekt lényege az adatgyűjtés. A város körül ,,szenzorokat” telepítenek, melyek mind egyetlen központi szerverre vezetnek vissza, ahol az adatok elemezhetővé válnak. 

Már a középiskolás korosztály is részt vehet a kísérletben, és sokan élnek is a lehetőséggel, hogy fejlesszék tudományos, technológiai, mérnöki és matematikai készségeiket, illetve másokat is ösztönözzenek a technológiai vonalon való továbbtanulásra. 
Eddig bármelyik városban került bevezetésre a rendszer, mindenhol sikert aratott. A hallgatók elemzik saját és más közösségek adatait is, és ez arra készteti őket, hogy a komfortzónájukat elhagyva olyan területeken is kipróbálják magukat, ahol akár jobbá tehetik a körülöttük lévő világot. 

A diákok egészségügyi állapotában is javulás fedezhető fel 

Nagyon meglepő módon a technológiai fejlesztések a diákok egészségügyi állapotára is hatással vannak. Az indiai Jaipur városában néhány iskolai körzetben nagyon magas volt azon diákok száma, akik asztmás rohamokkal és légzési nehézséggel küzdöttek. Az okos rendszereknek köszönhetően adatokat gyűjtöttek a pollenek koncentrációjáról és a szélirányról. A szélirány nyomon követésével és a lebegő pollenminták pontos meghatározásával a szakértők tudták tájékoztatni az oktatókat és a szervezőket az iskolai szokásokról, hogy mikor lenne a legoptimálisabb idő a diákok számára az iskolába való be- és kilépéshez, valamint a szabadban való tartózkodáshoz. Ez az általános iskolai asztmás rohamok jelentős csökkenéséhez vezetett.

GPS eszközökkel figyelik az iskolabuszokat

Bár néhányan most úgy érezhetik ez a lépés azért már elég drasztikus, valójában a gyerekek védelmét szolgálja. A radzsasztáni Students of The Best Engineering College hallgatói GPS nyomkövető eszközöket telepítettek az iskolabuszokra azzal a céllal, hogy a buszok helyzetét megosszák az érintett szülőkkel. A szülők így tudják, hogy gyermekük éppen merre van, ezenkívül a megoldás a kormánytisztviselők számára is hasznos, mert így nyomon követhetik a közlekedési rendszereik hatékonyságát. 

Az iskolai adatok megosztása segít jobbá tenni az oktatást 

Jane Ferraro, a Revieweal és a Boom Essays gazdasági írója támogatja az okos város technológiákat és jó ötletnek tartja az adatmegosztást is.  Úgy véli, hogy amennyiben az iskolák együttműködnek a helyi önkormányzatokkal, sokkal pontosabb képet kapnak a tanulók oktatáshoz szükséges adatairól. Ezen információk birtokában jobb döntéseket hozhatnak a hallgatók oktatása és a tanfolyamok tekintetében is. Példának okáért az önkormányzat részéről az iskolával megosztott adatok alapján a tanárok képesek voltak felmérni a tanulók olvasási készségét, ezáltal sokkal személyre szabottabb és konkrétabb feladatokat adhattak a diákoknak. 

Az intelligens városi technológiák pozitív hatással voltak az oktatási szektorra a bevezetett területeken. Az adatok gyűjtése és elemzése, továbbra is gazdagítja az oktatási rendszert, nagyobb védelmet biztosítva, és ami a legfontosabb, sokkal pontosabb képet adva a diákok képességeiről és tehetségükről. 

A cikk szerzője Fülöp Réka. 
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés