Megfelelő adatkezeléssel növelhető a szállodai szolgáltatások minősége

2021. április 12. 21:54
A különböző hotelmárkák most kivételesen nehéz helyzettel állnak szemben. Több szállodatulajdonosban is felmerült a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e egy adott márkával társulni, főleg úgy, hogy rengeteg olyan innovációs eszköz áll rendelkezésükre, melyek meghaladják azt, amit egy brand ajánlani tud.

Az utazók azonban nem véletlenül választanak szívesebben márkás szállodákat, hiszen így pontosan tudják mire számíthatnak, ráadásul még hűségpontokat is szerezhetnek. Ezt a hűségre hajlamos réteget már csak azért sem szabad alábecsülni, mert a vezető márkák forgalmának 30-60 százalékát ők bonyolították le.

Azonban úgy tűnik, a vendégek már többre vágynak, mint pár hűségpont: különleges és személyre szabott élményben szeretnének részt venni.

A szállodák a vendégpreferenciák és előzmények alapján próbálnak egyedi élményeket kiépíteni. A probléma csak az, hogy vendégeik tartózkodás előtti és utáni időszakáról rendelkeznek információval, de gyakran lemaradnak az utazás legfontosabb részéről, az ott töltött időről. 

Több műveletet is központosításra kerül

A jövedelmezőség javítása érdekében végrehajtott stratégiák miatt számos feladat kikerült a szállodák kezéből.

Az olyan feladatok, mint a foglalások kezelése, bevételmenedzsment és marketing központosításra kerültek és regionális vagy vállalati szinten kezelik őket. 

Központosításuk több kommunikációt igényel a vállalat és az ingatlanok között, ami azt is jelenti, hogy a vállalatoknak valós idejű hozzáférésre van szüksége az ingatlanok adataihoz, hogy a legjobb döntéseket hozhassák. Sajnos azonban ezeket az adatokat nem kapják meg valós időben, gyakran csak másnap érkeznek meg hozzájuk.

A sok rendszer csak megnehezíti az adatok begyűjtését

Egy időben a szállodai brandek megkövetelhették franchise vezetőiktől, hogy saját vagy általuk preferált technológiát alkalmazzanak. A társulások és felvásárlások számának növekedése miatt azonban ez irreális követelés, hiszen a szállodák nem téphetik ki az összes régi rendszert, hogy azt valami újjal helyettesítsék. Ennek eredménye, hogy egy brand egyszerre több, különböző rendszert kell, hogy felügyeljen.

A helyzetet megnehezíti az is, hogy a szállodán belüli részlegek mind különféle adatsorra tartanak igényt. Néhány adat a PMS-ből (Property Management Systems) származik, néhány a központi rendszerekből és van, akinek CRM (Customer Relationship Management) adatokra van szüksége a vendégek alaposabb megismeréséhez.

Az adatok összpontosítása lehet a legjárhatóbb út

Az innovációs fejlődésnek köszönhetően a brandek ma már olyan megoldásokat alkalmazhatnak, melyek valós időben összesítik és normalizálják, szelektálják az adatokat, hogy azok vállalati szinten elérhetőek legyenek.

Az összpontosított adatcsatornáknak köszönhetően a szállodák személyre szabott élményeket tudnak biztosítani, miközben a brandek azonosítják a felmerülő problémákat, folyamatosan alkalmazkodva és megújulva a legjobb eredmények elérése érdekében.

A cikk szerzője Pál Fanni.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés