Mesterséges intelligencia alapú marketingstratégiát használ a Meki is

2021. március 20. 14:39
Az elmúlt években a gyorséttermi láncok jelentős technológiai beruházásokat hajtottak végre, hogy növeljék eladásukat és forgalmukat.

Az elmúlt hetek hírei az iparág két legnagyobb neve – a McDonald's és a Yum! Márkák, technológiai térben folytatott üzletkötéséről szóltak.   

Yum! Brandek, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell láncok tulajdonosa a múlt héten jelentette be, hogy megállapodott a Kvantum mesterséges intelligencián alapuló marketingteljesítmény-elemző üzletágának megszerzéséről. A felvásárlás fokozza az intelligens, adatközpontú marketing döntések meghozatalát és integrálja az új technológiai tehetséget a vállalatba.

A Yum! azt tervezi, hogy a Kvantumot összekapcsolja a 2015-ben megvásárolt Collider Lab-bal, amely egy kultúra teremtésen alapuló marketingstratégiai tanácsadó vállalat. A lépés lehetővé teszi, a Yum! Márkák számára, hogy a globális technológiai stratégia megvalósítása érdekében ugrásszerű fejlődést produkáljanak. Ezzel pedig a kategóriájukban a legjobb digitális kiszolgálást biztosítsák a mobil, az online, a kézbesítési és az éttermi műveletek során.

A Collider Lab szemlélete szerint a kultúrát vezető márkák megértik az emberi viselkedés fő mozgatórugóit, hozzáférhetőek és kiemelkednek az emberek fejében. Más szavakkal, a kultúrát vezető márkák R elevant, E easy és D jellegzetesek.
Ezt a megközelítést nevezik „RED Marketing”-nek, mely alap stratégiája minden YUM! márkának!

„Az olyan technológiai stratégiák, amelyek növelik az ügyfelek és az alkalmazottak tapasztalatait, és intelligens, adatközpontú marketing döntésekhez vezetnek, kulcsfontosságúak ahhoz, hogy márkáink RED színben maradjanak (relevánsak, könnyen hozzáférhetőek és megkülönböztethetőek legyenek), és növekedést biztosítsanak a franchise és a részvényesek számára" – mondta a Yum! Brands vezérigazgatója, David Gibbs.

A Meki sem akar lemaradni 

A hét elején a McDonald's azt közölte, hogy fontolóra veszi a Dynamic Yield, egy részének értékesítését, melyet a vállalat 2019-ben vásárolt 300 millió dollárért. A Dynamic Yield mesterséges intelligencia alapú technológiája, lehetővé teszi például a specifikus menü kínálatot, amely különféle tényezőkkel számolva, mint az időjárás vagy az aktuális forgalom és ehhez mérten ajánlhat elemeket az ügyfeleknek. 

A McDonald's döntését, a Dynamic Yield részesedésének eladását érintően akkor kezdte fontolóra venni, amikor a franchise-tulajdonosok panaszkodni kezdtek, hogy a technológia nem hozza az ígért eredményeket. 

A vállalat áttekintve a tranzakciókat, megállapította, hogy a Dynamic Yield technológiája kevésbé járult hozzá az értékesítéshez, mint azt korábban remélték. De ennek ellenére, a McDonald's kiáll a technológia mellett. A potenciális értékesítés csak a Dyanmic hozam azon részét érintené, amely külső kiskereskedőkkel dolgozik, és amely az üzleti tevékenységének nagyobb részévé válik.

Mindkét hír jól példázza, hogy a mesterséges intelligencia és a digitális technológia a gyorséttermi óriások korszerű működésének is részét képezi. Egyértelmű, hogy a szolgáltatók marketingstratégiájának fejlődése a digitalizáció irányába kell, hogy mozduljon, ha az igényeket kiszeretnék elégíteni és a piacon szeretnének maradni.

A cikk szerzője: Szalga Bogi
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés