Hiányzik a repülős koszt? A japánok elhozták a megoldást!

2021. március 11. 23:59
Repülőn utazva ritkán tudjuk azt érezni, hogy első osztályú kulináris élményben van részünk. Az egymás után nyitogatott dobozok és csomagolások leginkább az idő eltöltésére alkalmasak, mintsem gasztronómiai kalandozásra. Bár állítólag a magasban kapott ételek minőségével és ízével nincs probléma, egyszerűen csak az extrém módon száraz levegő miatt, szaglásunk nem olyan kifinomult, ami nagyban befolyásolja ízérzékelésünket is.

A COVID-19 által leszűkült életünkben még a repülőn kapott ebéd hiánya is letargiát okoz.

Ezt a tényt támasztja alá, az is, hogy a Japán Nagoya Air Catering vállalat piacra dobta az utazás közben kínált ételeit, amit meglepő módon elképesztő kereslet követett. A vírus helyzet miatt, a lassuló igények következtében Japán nemzetközi repülőtere rengeteg járatot törölni kényszerült, mely minden más szolgáltatót is érintett, így például az utasok étkeztetésért felelős céget is. 

A napi étkezések száma 6000-ről, 100-ra csökkent!

Elsősorban a gazdasági helyzetre reagálva döntött úgy a Nagoya Air Catering, hogy az utazás közben felszolgált ételeit, más módon kezdi értékesíteni. Így az országban termékeik már elérhetőek online rendelhető formában, szupermarketekben és áruházakban is.

Tavaly év végén döntött úgy a társaság, hogy új élhető piaci irányt keres. Kultúrájukhoz igazodva bentot kínálnak, azaz hagyományos, dobozolható egytál ételeket. A japánoknál ez az otthon készített, házias ételeket jelöli, amit munkába vagy iskolába is könnyen el lehet vinni, az európai szendvicsező életmód minőségével ér fel. 

A kínálatban jelenleg többféle ízvilágú bento japán, ázsiai és európai, valamint egy Kobe marhahús bento található. Ezen felül még marhahúsos szendvicsek is választhatók, amelyeket korábban csak az üzleti osztályon utazóknak szolgáltak fel.

A néhány hónapja árusított termékekre óriási igény mutatkozott 

A Nagoya Air Catering fontolgatja, hogy viszonteladóinak körét szélesíti és kisebb boltok számára is eladásra kínálja az eredetileg repülős ételeket. Továbbá hamarosan a vendégek a bagettes szendvics kínálatot is kóstolhatják, ami ez idáig csak a személyzeti menüben szerepelt. 

A társaság folyamatosan nyomon követi a vásárlói visszajelzéseket és a felmerült igényeket, hogy a megfelelő módon történjenek a változások és fejlesztések.

Az egészen biztos, hogy a kialakult helyzetre reagálni kényszerültek, melyből minden bizonnyal pozitívan állnak talpra. Az utazni vágyók pedig az ételeiket fogyasztva, legalább gondolatban repülhetnek.

A cikk szerzője: Szalga Bogi
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Úgy 8-10 éve gyakran rendeltem ételt egy-egy nagyobb házi, kerti munkakor. Azután elkezdett az étel egyre szemetebb lenni, egyre drágábban. Ma már nem rendelek és ellenszenvvel olvasgatom a vendéglősök panaszait a Covid okozta pangásra. Itt minden szolgáltató szeretne osztrák színvonalon élni, a minőség meg kimondottan vacak, igénytelen.

A tapasztalataimat egy Pest közeli valaha üdülőfalu, most alvó-kertvárosból szerzem. A minimális figyelmesség, a petrezselyem a rizsen is hiánycikk. A hús természetesen a legolcsóbból, lesz amilyen lesz. Elképzelhetetlen egy jobb főzelék. Saláta durván fölvágva, minden nélkül, nuku öntet, só.

Így nehéz forgalmat generálni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés