Az automatikus akkumulátor-cserélő állomás elősegíti az elektromos járművek elterjedését

2021. március 10. 0:43
Noha a forgalomban lévő autók döntő többsége fosszilis tüzelőanyaggal üzemel, ez valószínűleg az elkövetkező években megváltozik. A gyártók egyre inkább nyitnak az elektromos áram által működtetett kivitelezés felé.

Az Ample Startup hat évnyi csendes kutatás és fejlesztés során megalkotott egy elérhető megoldást az elektromos járművekhez használt automatikus akkumulátorcserére. Az állomás moduláris akkumulátor-csomagokat használ, amelyek utólag felszerelhetők a meglévő elektromos járművekre, azaz EV-ékre.

Nem először látunk elektromos járművekhez cserélhető akkumulátor megoldást. Számos bemutató projektet követően a Better Place 2012-ben került kereskedelmi forgalomba. De a cég nem tudta elérni, hogy az ötlet kifizetődő legyen, és csupán egy évnyi működés után tönkrement. A kínai Nio több sikert ért el, tavaly ünnepelte ötszázezredik akkumulátorcseréjét. 

A legújabb versenyző pedig az Ample, akik két fő tevékenységből álló megoldással álltak elő. Először is van egy moduláris akkumulátor architektúra, amely lehetővé teszi a meglévő elektromos járművek számára, magát a második részt, ami nem más, mint az automatikus akkumulátorcsere állomás használata. Miután a járművet "Lego-szerű modulokkal" szerelték fel, a sofőr felgurulhat az állomás emelvényére.

Majd az EV-t egy töltőhöz vezetik, az automatizált folyamat kicseréli az elhasznált modulokat és 10 perc alatt teljesen feltöltött frissekkel helyettesíti őket. Az eltávolított modulokat ezután újra töltik, és készen állnak a következő jármű begurulására. 

A vállalat úgy tervezte meg a felépítést, hogy egy csereállomás bármilyen helyszínen könnyűszerrel összeszerelhető legyen. Nagyjából két parkolóhelyet foglal el, felállítható élelmiszerüzletnél, benzinkútnál, autópálya pihenőnél vagy a flotta szerviz területén. Egy teljes hálózatot kiépíteni egy egész nagyváros területén csupán néhány hétbe telne.

Egyelőre nem világos, hogy mindez mennyibe fog kerülni a sofőröknek, de a projekt másik célja, hogy az feltöltési költségek megegyezzenek a benzin árával.

Az Ample szerint a nap- és szélerőforrások is kihasználásra kerülnek, hogy ezzel is könnyítsék a hálózat terhelését. 

Jelenleg regionális szinten, nagy erőkkel koncentrálnak a Bay Area flottákra, ahol aktívan együttműködnek a fuvarmegosztás, az utolsó mérföldes szállítás és az önkormányzati flottapartnerek széles körével. Emellett aktívan együttműködnek a világ számos óriás autógyártójával, hogy lehetővé tegyék a tömeges telepítést az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 4 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés