A keresési előzményekből megjósolhatóak az utazási szokásaink

2021. március 10. 23:52
Talán kijelenthetjük, hogy fejlődő világunkban egyre kevesebben vannak, akik ne ismernék a Google szolgáltatásait. Emlegetjük, mint a család legokosabb tagját, vagy, mint jó barátot de, ha szükség úgy hozza, otthonunkba költöztetett orvosként is azonnal rendel. Éppen, mit várunk tőle. Információt szolgáltat a világ bármely pontjáról, a világ bármely pontjára. Az már csak rajtunk múlik, hogyan sáfárkodunk a kapott tudással.

Talán kijelenthetjük, hogy fejlődő világunkban egyre kevesebben vannak, akik ne ismernék a Google szolgáltatásait. Emlegetjük, mint a család legokosabb tagját, vagy, mint jó barátot de, ha szükség úgy hozza, otthonunkba költöztetett orvosként is azonnal rendel. Éppen, mit várunk tőle. Információt szolgáltat a világ bármely pontjáról, a világ bármely pontjára. Az már csak rajtunk múlik, hogyan sáfárkodunk a kapott tudással. 

A TravelPulse azt mutatja meg, hogy a turizmussal foglalkozó vállalkozások miként nyerhetnek minél több információt a megváltozott utazási szokásokról a Google segítségével. Naponta több, mint 3,5 milliárd Google-keresés történik, melyeket elemezve globális képet kaphatunk, a megváltozott trendekről, a jelenlegi szokásokról és az új irányú szándékokról. 

A Google Trends nevű eszköz, a keresési kifejezések általános népszerűségéről nyújt releváns információt. A keresési kifejezések sokat elárulnak a megváltozott ágazatról, az utazókat érintő tényezőkről és 2021-es utazási tervekről.

Hogyan nyerhető ki még több adat?

A fenti grafikon a „2021 utazás”, mint keresési kifejezés népszerűségének tendenciáját mutatja az elmúlt 90 napban, az USA-ra vetítve. A grafikonon az látható, hogy jelentős emelkedés tapasztalható abban, hogy az emberek az év elejéhez képest gyakrabban keresik a „2021-es utazás” kifejezést. Ez pedig arról árulkodik, hogy van kereslet, az utazási tervet készítők száma pedig nő tehát, ha a körülmények engedik sokan élnek majd a lehetőséggel. 

Az oltások megkezdése nagyon biztató jelenségként hat, egyértelműen azt láthatjuk, hogy pozitívan befolyásolja az emberek utazási terveit. A fenti ábrán következetes növekvő tendenciát láthatunk az „oltóanyag utazás” kifejezés keresése során. 

Érdemes a keresési találatokra is mélyebben ránézni, hiszen olyan cikkeket közöl, melyek a témát részletezik, boncolgatják, mint például, hogy a vakcina mit jelenthet a terveink tekintetében. Ami azt mutatja, hogy a turistáskodni vágyók érdeklődnek és szeretnének felkészülten állni a szabadságolási időszakhoz.

A növekvő utazói optimizmus bizonyítékát nem csak a Google adatok támasztják alá. Hasonló következtetésekről számolnak be a Longwood International által készített tanulmányok is.

Utazási korlátozások és utazási biztonság

Látható, hogy az emberek nemcsak proaktívabban keresik az utazási lehetőségeket, hanem érdeklődnek, hogy az utazási korlátozások miként hatnak rájuk. A TravelPulse digitális csapata megtekintette az oldalukhoz tartozó legnépszerűbb keresési lekérdezéseket, melyek a saját cikkekhez vezetnek. A legnépszerűbb keresési lekérdezések a 2021-es utazási korlátozásokhoz kapcsolódnak. A sokat keresett találatok között szerepelnek még, az utas biztonsággal kapcsolatos hírek, vagy a legbiztonságosabb helyek keresése és ezek különböző alternatívái.

Egyéb utazással kapcsolatos témák

Az egyéb utazási kifejezések, mint például a körutazások, a szállodák és a járatok keresésében az elmúlt három hónap során szintén folyamatosan emelkedés figyelhető meg.
A következő ábrákon látható kifejezések mindegyike 25-50 százalékos emelkedést mutat az elmúlt negyed évet tekintve.

Hajóutak:

Szállodák:

Járatok:

 

Következtetés

Az elmúlt év nehézségei után, az iparág működtetői talán most bizakodhatnak a legjobban, az újrarendeződés lehetőségében. Nem kijelenthető, hogy túl vagyunk a nehezén, de némi reménykedésre ad okot az utazó közönség érdeklődése. Az utazási tervek kezdenek megfogalmazódni, akár azáltal, hogy a már beoltott emberek nagy része tervezi, hogy utazni szeretne, mely élénkíti az optimizmust.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés