Elvis Presley is volt már oltási kampány reklámarca
Ha egy olyan ember kapja meg az oltást, akit csodálnak és felnéznek rá, biztosak lehetünk abban, hogy a Covid-19 oltás népszerűbb lesz, írja a Statnews, példaként említve Elvist is, aki 1956-ban lett az oltási kampány reklámarca.
Ennek az immunitásnak nagy része az oltásokból származik, ám a legújabb közvélemény-kutatások szerint az amerikai lakosság nagyjából 60 százaléka hajlandó beoltatni magát. Sajnos, ez nem elég a cél eléréséhez.
Feltételezésük szerint az oltási program drága lesz, minden olyan állítás ellenére, mely azt hirdeti, hogy ingyen oltják be az embereket. A történelem során már bebizonyosodott, hogy „ingyen” nem kaphatunk semmit, különösen nem egy olyan nagy értékű dolgot, ami biztosítja a védelmünket egy halálos betegséggel szemben – írja a lap.
Ezért is játszhatunk el egy olyan oltási program gondolatával, melyet állampolgárok vezetnének, ami segítene áthidalni az ár-érték közötti különbséget. Ehhez a cikk szerint három fő törekvésre lenne szükség:
- Mozgósítani sok olyan embert, akit a társadalom elismer, így növekedne az oltás iránti igény,
- 50 milliárd dollár összegyűjtése az oltások támogatására,
- A különböző vállalkozások biztonságának biztosítása.
A javaslat első két része szoros kapcsolatban áll egymással: a cikk amellett érvel, hogy a leggazdagabb és legbefolyásosabb amerikaiaknak nagy összegeket kellene fizetniük, hogy elsők között juthassanak a Covid-19 elleni vakcinához. Az ezekből befolyt összegeket pedig fel lehetne használni az oltóanyag szélesebb körű terjesztéséhez, vélekedik a cikk szerzője.
Mint azt jelezték, számos megoldásra van lehetőség, de ehhez döntést kell hozni. Ahogy John F. Kennedy mondta „nem azért teszem, mert könnyű, hanem azért, mert nehéz”.
A cikk szerzője: Bodó Anita.
Összesen 3 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Bejelentkezés