Egyre magasabban van a digitális teljesítmény mércéje
A vállalatnál hosszú évek óta a digitális érettség négy átfogó dimenziója mentén értékelik a különféle iparágak résztvevőit. Az elmúlt évekhez hasonlóan fontos információk kerültek a birtokukba, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú digitális trendek, a vezető digitális vállalatok és bevált gyakorlataiknak, valamint a fejlesztendő területek megértéséhez. A tavalyi tanulmányban arra a következtetésre jutottak, hogy ami a digitális teljesítményt illeti, nőtt a szakadék az alapvető dolgokat jól csináló és a digitális téren valóban kiemelkedő vállalatok között. Úgy tűnt, hogy egyes cégek elvesztek a digitális átalakulás összetettségében, míg a az élenjáró vállalatok, akik az innovációk implementálását több kisebb elemre osztották fel, egyre jobban fejlődtek a „tesztelj és tanulj” megközelítést alkalmazva.
Az idei eredményeket összehasonlítva a korábbi évekkel, nem az iparági rangsorban, hanem a teljesítménydimenziókban tapasztalhatóak nagyobb elmozdulásokat.
A kutatás során a legnagyobb átfogó javulást a „digitális marketing” dimenzióban figyelték meg, például az affiliate marketing és a social marketing jelentős növekedésével. Ha a vállalatok egyéni teljesítményét nézzük, az általános tendencia az, hogy a tavalyi sorrend digitális szempontból élenjáró cégei nem stagnálnak, hanem teljesítményük folyamatosan növekedett.
Ebben az évben két sajátos tendenciát figyeltek meg:
- Fenntarthatóság az e-kereskedelemben: például a légitársaságok által már régóta használt karbon lábnyom kompenzáció átvétele, lehetővé téve a tudatos fogyasztók számára ezt az opciót is a szállítás környezeti terhének csökkentése érdekében.
- Közösségi értékesítés: például a “betaggelt” megvársárolható termékek az Instagram-on, Facebook-on vagy a Pinterest-en, illetve a termékmegjelenítés IGTV-n infuenszerek által, vagy a játékokon belüli reklámhirdetések képében.
A cikk szerzője:
Nagy Simon Aladár
Bejelentkezés