Keressük az okokat: A vállalatok legtöbb technológiai újítása még az elindulás előtt elbukik

2021. február 10. 0:48
Egy új elemzésből kiderül, hogy a technológiai újítások megdöbbentő 95 százaléka hajlamos kudarcot vallani még mielőtt elindulnának, és ez elsősorban a megfelelő tervezés hiányára vezethető vissza.

Innovációs stratégiák és azok megtérülése

A megállapítás a Kaspersky riportjából származik, amely felméréseken és több mint 300 üzleti vezetővel készített interjún alapult. Miután értékelték, hogy a vezetők hogyan birkóznak meg az üzleti életben végigsöprő technológiai innovációs paradigmával, az eredmény egyértelmű: a szervezetek tudják, hol vannak a lehetőségek, de nem tudják végrehajtani az innovációs stratégiáikat.

Például sokan az Industry 4.0 technologies-t helyezik innovációs erőfeszítéseik középpontjába. Közel 40 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia (AI) rendelkezik a legtöbb innovációs lehetőséggel az elkövetkező három évben, tekintettel az ágazatok közötti széles körű alkalmazására. Egy még nagyobb csoport úgy gondolja, hogy az AI a következő fél évtizedben a legnagyobb megtérülést (Return on Investment - ROI) érné el. Internet of Things (IoT) hasonlóan központi helyet foglal el, hatalmas potenciállal rendelkezik az otthoni élet és az ipar számára.

Más területek, amelyek működési lehetőséggel és megtérülési potenciállal rendelkeznek - bár kisebb mértékben - többek között a robotizálás, az automatizálás, a virtuális valóság és a kibővített valóság. Kétségtelen, hogy ezeknek a szegmenseknek mindegyikében megtalálhatóak az áttörést hozó megoldások a munka és az otthoni élet számára – ez egy tény, amelyet a vállalkozások is felismertek.

Hol a probléma és mi lehet a megoldás?

A probléma magában az innovációs folyamatban rejlik, amely az indulás előtt még az idő 95 százalékában elmarad. A Kaspersky felmérése szerint a legtöbb újítás - több mint egyharmada - a fejlesztési szakaszban zuhan össze. A tervezési fázisban ennek egynegyede elbukik, míg a tesztelés során a fejlesztés után ugyanannyi. Közel 15 százalék az innovációs folyamat elején, a kezdeti hatókör kiterjesztésekor hiúsul meg.

Arra a kérdésre, hogy miért nem sikerülnek ezek a projektek, a vezetők közel 80 százaléka a megfelelő tervezés hiányát hozzák fel válaszként.

"Akikkel beszéltünk, egyetértenek abban, hogy fegyelmezett hosszú távú terv, struktúra és ütemezés megléte révén bármely vállalat olyan keretrendszert hozhat létre, amelyben az innovációk nagyobb valószínűséggel sikerrel járnak" - áll a jelentésben.

A tervezési fázisok mellett úgy tűnik, hogy a vállalkozások is szem elől tévesztik céljukat az innováció során - ami hozzáadott értéket jelent az ügyfél számára. A legsikeresebb vállalkozások miközben kísérleteznek a legújabb technológiával, az innováció során szem előtt tartják az ügyfelek igényeit.

A tényezők listáján az utolsó, hogy az innovátorok gyakran veszekednek a kiberbiztonsági vezetőkkel egy vállalkozáson belül - ezt a problémát az üzleti vezetők közel 75 százaléka megjegyezte. Az új technológiák használata valószínűleg kibővíti a meglévő informatikai infrastruktúrát, de rengeteg új sebezhető pontot hozhat magával, és megnehezíti a biztonságért felelős személyek életét.

A megoldás a Kaspersky szerint az, hogy a kiberbiztonsági szakértőket már az első szakaszban bevonják az innovációs folyamatba. 

"Ellenkező esetben az osztályok olyan helyzetbe kerülhetnek, amikor az informatikai biztonsági csapat úgy tűnik, hogy ellenük dolgozik, ahelyett, hogy támogatnák innovációjukat." - olvasható a jelentésben.

Mivel az innováció kulcsfontosságúvá válik a túlélés és a versenyképesség szempontjából, ezekkel a kérdésekkel kell foglalkoznia a vállalkozásoknak az innovációs folyamatok finomhangolása érdekében.
 


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés