Zuhan a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban az újra erősödő járványhelyzet miatt

2020. augusztus 5. 22:27

Takács Zsolt
Több bár és üzlet zárt be, rengetegen aggódnak a fokozódó bizonytalanság miatt.

A Conference Board fogyasztói bizalom indexe 92,6 pontra esett vissza júliusban az Egyesült Államokban, miután drasztikusan emelkedett a fertőzöttek száma az országban. Júniusban a mutató még 98,3 ponton állt. A csökkenés nagyobb, mint amire a szakértők számítottak, ennek oka a fogyasztók rövid távú gazdasági várakozásainak csökkenése. Ezt a mutató használják annak a mérésére, hogy az amerikai fogyasztók mennyire optimisták a saját pénzügyi helyzetükkel kapcsolatban és ezzel mérik, hogy a fogyasztók mennyi pénzt költhetnek el a jövőben. Ez azért fontos, mert 

a fogyasztói kiadások közel 70 százalékát teszik ki az USA gazdaságának.

Júniusban nőtt a mutató az újranyitásoknak és a korlátozások enyhítésének köszönhetően, de a járvány visszatért egyes államokban, ami arra készteti a döntéshozókat, hogy a gazdaság egyes részeit újra leállítsák. Lynn Franco, a Conference Board igazgatója szerint a legnagyobb csökkenés Michigan, Florida, Texas és Kalifornia államokban következett be.

A fogyasztói bizalom csökkenése mellett a vállalkozások és a munkaerőpiaci szereplők kilátásai is drasztikusan estek júliusban 91,5 pontra, a júniusi 106,1-ről. Azoknak a fogyasztóknak a száma, akik úgy vélik, hogy a következő hat hónapban javulnak majd a gazdasági körülmények, 10 százalékponttal esett, 32 százalékra, míg azoknak az aránya, akik úgy gondolják, hogy a helyzet rosszabb lesz a második félévben, közel 20 százalékra nőtt.

(Borítókép: MTI)

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés