Brüsszel nem engedte a megmentését, megszűnik a Malév GH Zrt.

2020. június 17. 18:02
Megszűnik a Malév GH Zrt., a kormány a társaság gazdasági, pénzügyi, likviditási helyzetére tekintettel döntött a vállalat jogutód nélküli megszüntetése érdekében a felszámolási eljárás megindításáról – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) kedden az MTI-vel.

A kormány döntése értelmében a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján intézkedik a Malév GH Zrt. felszámolási eljárásnak megindításáról.

A Malév GH Zrt. 2012 – a Malév Zrt. felszámolása – óta alapvető finanszírozási problémákkal küzdött. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér földi kiszolgálói piacán fennálló erős verseny nagyban hozzájárult a társaság veszteséges működéséhez és nehéz likviditási helyzetéhez.

Közölték: a Malév GH-nak ugyan sikerült a 2017-ben megkezdődött reorganizáció eredményeként 2018-ban szerény mértékű nyereséget elérnie, azonban a korábbi években felhalmozott, jelentős veszteségét nem sikerült ledolgozni. Végül a koronavírus járvány hatására

világszinten lebénult légi közlekedés miatt a Malév GH kritikus gazdasági helyzetbe került

és 2020 júniusára fizetésképtelenné vált. Mivel az Európai Bizottság (EB) a Magyar Állam által a Malév GH Zrt. részére nyújtott állami támogatás ügyében 2019. október 28-án hivatalos vizsgálatot indított, ezért a társaság pénzügyi, likviditási nehézségeinek kezelésére az állam további forrást nem biztosíthat – tették hozzá.

Korábbi közlés szerint az EB a vizsgálatot annak megállapítása érdekében indította, hogy megfelelnek-e a közösségi szabályoknak a Malév GH részére különböző magyar állami tulajdonú társaságok által körülbelül 21 millió euró értékben nyújtott támogatások. A Malév 2012-es csődje óta pénzügyi nehézségekkel küzdött, és több cég, az MNV mellett a Tiszavíz és a Magyar Fejlesztési Bank is számos intézkedéssel támogatta azóta a működését.

Három évvel ezelőtt a rivális Budport panaszt nyújtott be, rámutatva, ezen tőkeinjekciók, adósságelengedések és kölcsönök nem összeegyeztethetőek az európai uniós előírásokkal. Az EB akkori álláspontja szerint ezek az intézkedések állami támogatásnak minősülnek, így fennáll a versenyszabályok megsértésének veszélye, annak, hogy a vállalkozás tisztességtelen előnyhöz jutott a budapesti repülőtéren működő más földi kiszolgálókkal szemben.

A nyilvános cégadatok szerint 2018-ban a foglalkoztatottak száma átlagosan 432 volt.

(MTI)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 30 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Érthető az EU hozzáállása. Nem uborkagörbület ez, ezzel nem szabad viccelni. Kiváncs lennék
rá, hogy a Lufthansával is meg mernék-e ezt tenni.

Értjük. Ha tehát légitársaság lenne, akkor az EU nem akadékoskodna. Ugyan már Péter, te
ennél komolyabb ember vagy.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés