A Mayer Szörp a magyar piacra koncentrál, mert nagyon sok fejlődési lehetőséget lát itthon

2020. június 2. 12:25

Takács Zsolt
Galajda Péter, a Mayer Szörp alapítója szerint a magyar szörpfőző vállalkozás esetében is felértékelődött az online jelenlét, mivel enélkül észre sem veszik a fogyasztók a terméket, pedig a kritikus időszakban az éttermek leállása miatt megcsappant az eladások száma. Az étteremtulajdonos és szörpfőző elárulta, hogy a nagy gyártók esetében a minőség messze elmarad a kis főzdék termékeitől. A Makronóm interjúja.

Honnan jött a Mayer Szörp megalapításának ötlete, miért pont a szörppel kezdett el foglalkozni?

Amióta az eszemet tudom, a vendéglátásban dolgozom. A saját éttermünkbe kerestünk jó minőségű szörpöket, de egyszerűen nem találtunk olyat, ami igazán tetszett volna. Amiből biztosítva volt a folyamatos ellátás, ott a minőséggel volt baj, mivel nagyon sok tartósítószert, aromát, színezéket tartalmaztak ezek a termékek, ahol pedig a minőség volt jó, ott a termelő nem tudta biztosítani a folyamatos szállítást. Ezt mi úgy oldottuk meg, hogy megfőztük a saját szörpjeinket, aminek akkora sikere lett a vendégek között, hogy

néhányan műanyag palackban hordták haza.

Ezután mondta egy borkereskedő ismerősöm, hogy ha ezt normálisan forgalomba hoznánk, akkor a legjobb éttermi partnereinek egyből tudná szállítani, mivel annyira jó a minősége. Ezen felbuzdulva átalakítottuk a családi házunk alját egy kis üzemmé.

Miként tanulta ki a szörpfőzés mesterségét?

Maga a főzés nem annyira bonyolult. Bele kell tenni a megfelelő alapanyagot és az jó is lesz. A problémák ott kezdődtek, amikor ezt tartósítószer nélkül, a stabil minőséget tartva palackozni kell. Ezen sokat kísérleteztünk, de pár hónap alatt kialakultak az alap receptúrák, amelyeket folyamatosan frissítünk.

Miután minden összeállt, hamar jött a siker?

2015 végén kezdtünk bele a szörpkészítésbe és 2017-ben volt az első Nemzeti Szörpverseny, ahová beneveztük a szörpjeinket és

az eperszörpünk lett az év szörpje,

de több termékünket is díjazták. A versenynek köszönhetően egyre több éttermi partner keresett meg minket, innen indult el a Mayer Szörp igazi pályafutása.

Tehát a legfőbb értékesítési csatornát az éttermek jelentik? Mennyire meghatározó a webshop?

A webshop működtetésébe két hete kezdtünk bele, de mivel az éttermi világban dolgozom hosszú évek óta, ezért a már meglévő kapcsolatrendszernek köszönhetően inkább az éttermekben indultunk el és ez a mai napig így is maradt. Eladásaink nagy része közvetlenül az éttermekből fakad, de egyre több delikátban is jelen vagyunk.

Az alapanyagok honnan érkeznek, esetleg saját termesztésű gyümölcsök is kerülnek a szörpökbe?

Az egy teljesen másik szakma, így inkább bele sem vágtunk.

A nyersanyagaink nagyjából 90 százaléka magyar termelőktől érkezik,

de vannak olyan gyümölcsök, mint például a mangó, amit értelemszerűen külföldről kell rendelni.

Melyik a legextrémebb íz a szörpök közt?

Szerintem a legizgalmasabb íz a chilis-málnaszörp, amelyet pár hónapja hoztunk létre egy nagymarosi chilitermesztő barátommal. Ebben a világ legerősebb chilijeiből van egy kivonat, amivel felturbózzuk a málnaszörpöt és ebből egy nagyon érdekes, csípős ízvilág kerekedik ki.

Hogyan lehet felvenni a versenyt a nagy szörpgyártókkal?

Mi nem tudjuk és nem is akarjuk velük felvenni a versenyt, mi egy jóval kisebb prémium szektorban szeretnénk érvényesülni.

A saját kategóriában mennyire erős a konkurencia?

Szörpfőzéssel nagyon sokan foglalkoznak, jellemzően nagyon kis tételekben, mi ennél eggyel nagyobb méretben gondolkodunk, ahol stabil prémium minőséget készítünk, nagyobb mennyiségben, mint a házi főzdék. Magyarországon ebben a szegmensben öt-hat hasonló főzdéről tudunk jelenleg, így

nem mondanám nagynak a konkurenciát.

Ennek ellenére mégis ki kell tűnni a tömegből. A Mayer Szörp esetében mi jelenti a hozzáadott értéket a versenytársakhoz képest?

Mi teljesen kézműves módszerekkel készítjük a szörpöket és ezen nem is szeretnénk változtatni. Minimális gépesítést tudunk alkalmazni, de az is limitált. Mi a stabil minőséggel és jó szolgáltatási háttérrel szeretnénk kitűnni. Nagy előnyünk, hogy a megrendelést követően már másnapra tudunk szállítani a partnereinknek, amely annak köszönhető, hogy

összeálltunk egy borkereskedéssel és közösen szállítjuk a termékeinket, így sokkal gazdaságosabban tudunk mindketten dolgozni.

Többször említette a minőséget, mint előnyt a nagyokhoz képest. Itt mi a legnagyobb különbség?

A mi termékeink csak valódi gyümölcsből, cukorból és szűrt vízből készülnek, nincs bennük tartósítószer, színezék és aroma.

A szakmán belül mi jelenti az innovációt? Mennyire lett fontos az elmúlt években az online jelenlét?

Az online jelenlét fontossága számunkra a vírushelyzetben értékelődött fel, de egyébként is nagyon fontos, mert különben nem fognak ránk találni. A webshophoz az offline csatornák nem elegendőek. Nekünk a jelenlegi helyzet azt hozta, hogy már közvetlenül a fogyasztókhoz is tudunk szállítani és így növelhetjük a fogyasztói bázisunkat.

Sikerült elérni ilyen rövid idő alatt a potenciális vásárlókat?

Részben sikerült. Nagyon hasznosnak bizonyult a bejegyzésünk a #vegyélhazait csoportban a Facebookon, ott nagyon sok embert értünk el, de ennek volt egy gyors felfutása és sajnos egy gyors lecsengése is. Ebből azt tanultuk, hogy folyamatosan promóciókkal kell jelen lenni minél több felületen, mert csak így juthatunk el emberekhez, amiből pedig rendelések lesznek.

A szörpkészítés mellett maradt a vendéglátás is?

Igen, az étterem azóta is megvan, éppen most készülünk a nyitásra. A legjobb visszajelzéseink innen érkeznek, mivel folyamatosan használjuk is szörpjeinket.

Milyen helyzetben van a magyar vendéglátás a jelenlegi körülmények között?

Nagyon nehéz ez az időszak, mindenki bezárt és az újranyitás se hozza el a várva várt tömegeket, mivel nem egyik napról a másikra fog visszaállni a korábbi forgalom és vendégkör. Azokat érinti legmélyebben a válság, akik inkább turistákra építették fel az éttermet.

Akik a magyar vendégekre alapoztak, azoknál gyorsabban fog visszaállni az élet a rendes kerékvágásba.

Házhozszállítással nem foglalkoztak?

Nagyon hamar felépítettük a házhozszállítási szolgáltatásunkat, ami nagyon jól működött még az elején, de aztán nagyon gyorsan telítődött a piac és egyre többen kezdtek el otthon főzni, így egy szűk rétegre nagyon sokan céloztunk. A házhozszállítás arra tökéletes volt, hogy dolgozni tudtunk, de az éttermet hosszú távon nem tudja eltartani.

Milyen jövőbeli céljaik vannak a szörppel kapcsolatban?

Középtávú célunk a nemzetközi terjeszkedés, de

elsősorban a magyar piacra koncentrálunk, mert nagyon sok fejlődési lehetőség van itthon,

nagyon sok helyre szeretnénk még bekerülni. Külföldön elsőkörben Bécsben tervezünk megjelenni, ezen dolgozunk, de a jelenlegi helyzet miatt ez csak pár hónap múlva lesz aktuális kérdés, illetve sok energiánkat felemészteni az üzemfejlesztés, amelynek következtében növelni tudjuk majd a kapacitásunkat.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 5 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés