Sokkal több sört vásároltak a magyarok, mint tavaly
A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.
Szépen fogyott a sör
Az elemzés szerint tavaly csak az
7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől – 6 százalék volt –, a tavalyi forgalom értéke meghaladta a 470 milliárd forintot. A mennyiségi eladás stagnált.
Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
(MTI)
Összesen 2 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Bejelentkezés