Sokkal több sört vásároltak a magyarok, mint tavaly

2020. február 4. 12:47
Tavaly mintegy 17 ezer kiskereskedelmi üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalmat – közölte a Nielsen piackutató.

A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

Szépen fogyott a sör

Az elemzés szerint tavaly csak az

élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttek a vásárlók,

7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől – 6 százalék volt –, a tavalyi forgalom értéke meghaladta a 470 milliárd forintot. A mennyiségi eladás stagnált.

Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

A diszkont 27 százalékkal őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.

(MTI)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés