A román főváros idén is elzárva marad az európai autópályahálózattól

2020. január 6. 15:49
A romániai út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület pénteken közzétett elemzése szerint reálisan 23 kilométer, különösen szerencsés helyzetben pedig 64 kilométer újonnan épült autópálya nyílhat meg 2020-ban Romániában. Az országban a közutak harmada földút.

Korábban még itt írtunk arról, amint román miniszter ünnepelte, hogy sikerült a magyaroknál gyorsabban autópályát építeni, még ha ki is derült, hogy csak egy autópályacsonkról van is szó, amely önmagában használhatatlan.

A szakértők által létrehozott egyesület azáltal szerzett hírnevet magának, hogy rendre megcáfolta a szállításügyi miniszterek túlzottan optimista bejelentéseit, és az idő mindig az egyesületet igazolta.

A Pro Infrastructura Egyesület szerint a munkálatok jelenlegi állása alapján az A3-as észak-erdélyi autópálya két épülő szakaszának az átadása várható a 2020-as évben. Elkészül az alig ötkilométeres Bors-Bihar pályaszakasz, amelyik a magyar-román határra érő magyarországi M4-es romániai leürítését teszi lehetővé, és a Kolozsvár és Marosvásárhely közötti 18 kilométeres Radnót (Iernut)-Maroskece (Chetani) szakasza. Utóbbi átadása után már csak egy 18 kilométeres szakaszra kell letérni a pályáról a régi országútra a Kolozsvártól nyugatra fekvő Magyarnádas (Nadasel) és Marosvásárhely között.

Az egyesület csak rendkívül szerencsés helyzetben tartja lehetségesnek, hogy megépüljön az A1-es dél-erdélyi pályát és az A3-as észak-erdélyi pályát összekötő A10-es pályának egy újabb, Szászsebes és Tövis közötti szakasza, és az A7-es moldvai autópálya Bákó melletti szakasza.

A Pro Infrastructura Egyesület szerint 2020-ban sem várható komolyabb előrelépés a Kárpátokat átszelő sztrádatervek kivitelezésében. Amint emlékeztetett rá: az A1-es autópálya Nagyszeben és Pitesti közötti hiányzó részének csak egyetlen szakaszára sikerült kivitelezőt találni. A Pitesti és Curtea de Arges közötti hegyvidéki szakaszra két és fél éve, a Curtea de Arges – Tigveni szakaszra pedig 10 hónapja írtak ki pályázatot. A megfelelő minőségű geotechnikai tanulmányok hiányában azonban e szakaszok megépítésére továbbra sem sikerült szerződést kötni.

Így Románia fővárosa továbbra is elzárva marad az európai autópályahálózattól.

A Pro Infrastruktúra Egyesület komolytalannak nevezte a Dancila-kormány ideiglenes szállításügyi minisztere 2019-re tett előrejelzését. A később szállításügyi EU-biztosnak is jelölt Rovana Plumb tavaly februárban azt közölte, hogy a kormány számításai szerint 2019-ben 180 kilométer autópályát adnak át Romániában. Végül a Pro Infrastructura Egyesület előrejelzése teljesült, és az A1-es autópálya Déva és Holgya között 43 kilométeres szakaszának az átadása történt meg. Ennek a felét is csak sebesség és tömegkorlátozásokkal vehetik igénybe az autósok karácsony óta.

Az országban a közutak harmada földút.

(MTI)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 20 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Korábban még itt írtunk arról, amint román miniszter ünnepelte, hogy sikerült a magyaroknál gyorsabban autópályát építeni, még ha ki is derült, hogy csak egy autópályacsonkról van is szó, amely önmagában használhatatlan."

A mi drágalátos, tisztességes ellenzékünk ezt úgy adta elő, hogy Romániában mennyivel gyorsabban épülnek az AUTÓPÁLYÁK(!) !!! Ja,...az a húsz centi. :))) "Bezzeg Románia"

Aha. Csak nézz annak is utána, hogy milyen módon épült, és mennyit fizetnél most mondjuk az ötös autópályán. Vagy nagyon fiatal vagy, vagy nagyon feledékeny! Csak szólok.

Csak azért küldöm, hogy mennyire legyél büszke a szoclib kormányok autópályáira, mielőtt szamárságokat írsz.
https://g7.hu/kozelet/20190723..

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés