Senki sem tudja, mit kellene kezdeni a széttört Tesla maradványaival

2019. december 18. 0:08
Az osztrák Dominik Freymuth még ősszel törte össze Tesláját. A baleset rávilágított az új technológia hiányosságaira, bár egyesek szerint egyszerűen a gyártó felelőtlensége, hogy senki sem hajlandó elszállítani és újrahasznosítani az autót. Freymuth ma már időzített bombának tartja a járművet.

Balesetet szenvedett, magára hagyták

Még ősszel történt az ausztriai Tesla-baleset, amelynek eredményeként a tűzoltóknak egy óriási, speciális tartályt kellett használniuk a jármű maradványainak és az akkumulátornak az elszállításához – írja az ORF.

A jármű tulajdonosának most újabb nehézségei akadtak, mert nem talál senkit, aki megfelelően újrahasznosítaná a roncsot és az akkumulátort, mert egyelőre senki sem tud, vagy szeretne mit kezdeni az autó 600 kg-os lítium-ion akkumulátorával. 

A tulajdonos, Dominik Freymuth úgy érzi, a Tesla megára hagyta. Az autó megsemmisítése érdekében felvette a kapcsolatot a Tesla osztrák hulladékkezelő partnerével, az ÖCAR Autoverwertungs vállalattal. A Tesla honlapja szerint az ÖCAR egy kiterjedt, ellenőrzött újrahasznosítási és ártalmatlanítási partnerhálózattal rendelkezik, amely a Környezetvédelmi Minisztérium engedélyeit is birtokolja.

Az ÖCAR szóvivője viszont azt nyilatkozta, hogy a vállalat nem rendelkezik engedéllyel a Tesla modellek átvételére.

Nem tudják, hogyan kell kezelni

A legtöbb cég a tűzveszélyes akkumulátor miatt nem kíván a Tesla járműveivel foglalkozni. Főleg azért nem, mert nem tudják pontosan, milyen anyagokat tartalmaz a teljes titokban előállított akkumulátor.

Mikor Roland Pombergert, a hulladékfeldolgozás professzorát kérdezték újságírók arról, hogyan kellene kezelni egy Tesla-akkumulátort, csak annyit mondott, hogy nem tudja és a gyártó valószínűleg nem foglalkozott alaposan a kérdéssel.

A balesetet szenvedett osztrák autós ma már úgy látja, sosem venne Teslát, mert nem akar egy „időzített bombán” üldögélni.

A tűzoltók tapasztalatai szerint egy égő Tesla teljes eloltásához 11 ezer liter víz is kellhet, egy hagyományos belsőégésű motornál ez átlagosan kétezer liter. A Tesla eloltását követően a tűzoltók aggodalmukat fejezték ki, hogy még akár három napig újból lángra kaphat a roncs.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 68 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Minden klímahisztisnek ott kéne térden imádkozni, hogy tűnjön el a maradék.

Idáig hallom Gréta zokogását.

"mert egyelőre senki sem tud, vagy szeretne mit kezdeni az autó 600 kg-os lítium-ion akkumulátorával"

Totál tévút az akkumlátoros hajtás. 600 kilo ballaszt b+. Környezet szennyező a gyártás és
nincs megoldva az utóhasznosítás/ártalmatlanítás, de még az ideiglenes tárolás sem. Néhány
Teslából gyorsan összejön Paks1, 2, 3 és 4.

A tiszta energia szerintem a tüzelőanyagcella + H2 vagy metán és valami kissúlyú aksi
a fékerő visszanyerésére. Megújulokkal kell vizetbontani és hidrogénben kell tárolni
az energiát. Most kell lépni, amíg képlékeny a dolog, mert, ha a tömeges akkumlátorgyártás
beindul, nem fogják tudni leállítani.

Igen, robbanékony. Azonban nagyon érdekes, amikor megsérül a hidrogéntartály. Mivel a
hidrogén sűrűsége nagyon kicsi, azonnal, a legkisebb repedésen keresztül ÓRIÁSI sebességgel
szökni kezd és tágulás közben LEHÜL (vele együtt a környezet is). Ha begyullad, akkor egy
darab függőleges lángoszlop keletkezik, szemben a mindent beterítő égő benzinnel.

A vízgőzre: igen, a vízgőz a legnagyobb üvegházhatású gáz. Mivel azonban a H2-t vízből
állítjuk elő, ezért ilyen szempontból ez zárt rendszer. A levegő adott hőmérsékleten elbír
annyi vizet, amennyit, ha ezen túl vagyunk, megszűnik a pára: eső lesz belőle.

Összefoglalva: Ne akarjunk egyszerre nagy energiasűrűséget (==nagy hatótáv) és
kockázatmentességet. Az energiát meg KELL zabolázni. A litium akksi, de a szilárd test akksi is
szánalmasan teljesít, mert nemhogy kicsi az energiasűrűsége, de veszélyes is. A
hidrogénhajtás megoldása véleményemszerint energiatárolási probléma, nagyon sok
fejlesztés van ebben a témakörben és MEG FOG OLDÓDNI. Nagyon nem mindegy, hogy mivel
mész 500 km-t, 600 kilo akksival vagy néhány kg hidrogénnel (a töltési problémákról ne
is beszéljünk).

Annácska. kegyed ugye nem mérnök? Nyugtasson meg!

A villanyautók azért gyorsulnak őrült módon, mert a teljes nyomaték azonnal és minden
fordulat tartományban rendelkezésre áll. A kis villanyautók is majdnem úgy ugranak, mint
a versenyautók.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés