Continental-országkoordinátor: A bérnövekedést a termelékenység javításával kell kompenzálni

2019. április 17. 17:10

A Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) idén is megszervezte közös járműipari konferenciáját, amelynek célja az autóipari kihívások és a lehetséges megoldások azonosítása volt. A kihívás jelentős, hiszen a benzines és dízel autók aránya a globális autóeladásokban 2030-ra 50 százalék körüli szintre csökkenhet.

2019. április 17. 17:10
null
Sadik Delal

Salgó András, a BMW Group Hungary vállalati kommunikációs igazgatója prezentációjában négy trendet emelt ki, amelyek befolyásolják majd az autóipart a jövőben: az emissziós célszámoknak való megfelelés, azaz a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, az urbanizációs folyamat erősödése, a digitalizáció és az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokat érintő elvárásoknak való megfelelés kényszere.

Az alábbi ábrával Salgó András az alternatív hajtásláncok elterjedésére vonatkozó várakozásokat szemléltette a BCG felmérése alapján. Alternatív hajtásláncok kifejezés alatt azon járműveket értünk, amelyek nem benzin- vagy dízel üzemanyagot fogyasztanak. Jó példa erre többek között az elektromos, a hidrogén vagy a hibrid gépjárművek. A BMW Group Hungary a jövőben az akkumulátoros-elektromos, illetve elektromosított, hibrid gépjárművek elterjedésére számít – hangsúlyozta Salgó András.

Az ábra alapján megállapítható, hogy míg 2017-ben a globálisan eladott csak benzines vagy dízel autók az összes eladott gépjármű 95 százalékát tették ki, addig 2030-ra várhatóan mindössze 52 százalékot adnak majd. Azt is láthatjuk, hogy 2030-ra a BEV-ek (akkumulátoros-elektromos járművek) lesznek a legnagyobb számban eladott járművek a benzines hajtású járművek után.

A konferencián Ács István, a BOSCH Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy az Ipar 4.0 a valós gépi világunk összekapcsolása a virtuális világgal az IoT (Internet of Things) segítségével, továbbá automatikus információcserét is jelent a gépek és a humán tőke, vagyis az emberek között.

Az Ipar 4.0 szerinte támogatja mind a humán erőforrásokat, mind a kis szériás termelést és az egyedi termékek létrehozását is és szorosan összekapcsolódik a digitalizációs folyamatokkal. A jelenleg fejlődő digitalizációs folyamatokkal párhuzamosan a gyártási rendszereknek átláthatóvá is kell válniuk, ezt biztosíthatja az Ipar 4.0. E változás előnye továbbá, hogy a begyűjtött adatok a folyamatok továbbfejlesztését is segítik. 

A  konferencián szó esett még a magyar autóiparban látható bérfejlődésről. Ezzel kapcsolatban Nagy Mihály, a magyarországi Continental csoport országkoordinátora elmondta, hogy a bérnövekedésnek a termelékenység növekedésével szükséges együtt járnia. Ez biztosíthat a hazai járműipari szereplőknek kedvező piaci pozíciót, a külső környezet változásaihoz való folyamatos alkalmazkodás mellett.

Kapcsolódó cikkek

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2019. április 29. 14:36
Ugyanakkora a termelékenység mint ott, ahonnan jött a Continental. Nem csinálnak szándékosan alacsonyabb termelékenységet csak mert Magyarországon van a gyáruk. A bérek meg csak töredék akkorák. Magyarországon nincsen köze a termelékenységhez a multiknál fizetett béreknek.
Márkus István
2019. április 26. 07:28
Pont fordítva. Bizony még bőven van hová emelkedjenek a bérek ,hogy utolérjék a termelékenységet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik