Tíz év alatt több mint duplájára nőtt az alacsony kalóriatartalmú üdítők forgalma

2018. június 20. 8:45
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntesen vállalta, hogy 2020-ra felére csökkenti az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát Magyarországon – mondta a szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna keddi műsorában, és közölte, 2008 óta 23-ról 55 százalékra nőtt az alacsony kalóriatartalmú termékek forgalmának aránya.

Bikfalvi Istvánné hozzátette, az üdítőital-gyártók felismerték az egészséges táplálkozás iránti igényt, ezért folyamatosan csökkentik termékeik cukortartalmát. Hangsúlyozta: a gyártók új recepteken dolgoznak és a kristálycukrot édesítőszerrel helyettesítik italaikban.

Szűcs Zsuzsanna dietetikus elmondta: az emberek sok esetben nem számolnak a folyékony kalóriákkal, érdemes a frissítők kiválasztásánál is tudatosnak lenni.

A szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely az ásványvízgyártók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók közel 80 százalékát képviseli.

(MTI)


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"az üdítőital-gyártók felismerték az egészséges táplálkozás iránti igényt"

Több vizet lehet eladni drágábban, ezt ismerték föl.

Az úgynevezett üdítőitalokat tulajdonképpen be kéne tiltani.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés