Utolérte a magyar sofőrök fizetése a németekét
Az MKFE szerint Németországban 40-50 ezer sofőr hiányzik, Lengyelországban pedig a hivatásos gépkocsivezetők közel harmada ukrán. Most nagyon megéri hivatásos gépkocsivezetőként dolgozni, különösen a nemzetközi fuvarozásban.
A kamionsofőrök ugyanis már 600 ezer forintot is megkeresnek havonta a napidíjakkal együtt. Ez Árvay szerint vásárlóerő-paritás szempontjából annyit ér, mint például egy német hivatásos gépkocsivezető havi bére.
Nem szabad elfelejteni viszont, hogy a kamionsofőrök nemritkán 2-4 hétig is távol vannak az otthonuktól, ami általában nem vonzó a fiatalok számára, bár vannak, akiket hajt a kalandvágy, az új országok megismerése
– tette hozzá Árvay Tivadar.
Szerinte az a fuvarozó cég, amelyik nem tartja meg a munkaerőt, bajba fog kerülni, ezért egyre több cég cafeteriajuttatásokkal, például sportolási lehetőséggel kedvez a munkavállalóknak. Egyes cégek új járműparkot, mások jó szálláskörülményeket kínáló külföldi telephelyet létesítettek.
Az MKFE azt szorgalmazza, hogy a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének.
Összesen 15 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Az utakat az 1989-ben meghalt Kádár tette rendbe!
Az ellenzék full kretének és elkényeztetett óvodások serege! Nekik nem hatalomra, hanem óvónénire és pszichiáterre van szükségük.
Bejelentkezés