Szeressétek egymást!

2017. április 14. 13:18

Jézus Krisztus
Szent János evangéliuma
Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek.

„Aki ismeri és teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. Én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki."
Jn 14.22
Ekkor Júdás - nem az iskarióti - megkérdezte: "Uram, hogy van az, hogy nekünk akarod magad kinyilatkoztatni, nem a világnak?"
Jn 14.23
Jézus így folytatta: "Aki szeret engem, az megtartja tanításomat, s Atyám is szeretni fogja. Hozzá megyünk és benne fogunk lakni.
Jn 14.24
Aki nem szeret, az nem tartja meg tanításomat. A tanítás, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött.
Jn 14.25
Ezeket akartam nektek mondani, amíg veletek vagyok.
Jn 14.26
S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek.
Jn 14.27
Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom nektek, ahogy a világ adja. Ne nyugtalankodjék a szívetek, s ne csüggedjen.
Jn 14.28
Hiszen hallottátok, hogy azt mondtam: Elmegyek, de visszajövök hozzátok. Ha szeretnétek, örülnétek, hogy az Atyához megyek, mert az Atya nagyobb nálam.
Jn 14.29
Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörtént volna, hogy ha majd bekövetkezik, higgyetek.
Jn 14.30
Már nem beszélek soká nektek, mert közeleg a világ fejedelme. Rajtam nincs hatalma.
Jn 14.31
De a világ így tudja meg, hogy szeretem az Atyát, és végbeviszem, amivel az Atya megbízott. Keljetek föl, menjünk innét!
Jn 15
Jn 15.1
Én vagyok az igazi szőlőtő, s Atyám a szőlőműves.
Jn 15.2
Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt, lemetsz rólam, azt pedig, amely terem, megtisztítja, hogy még többet teremjen.
Jn 15.3
Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek.
Jn 15.4
Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok. Amint a szőlővessző nem teremhet maga, csak ha a szőlőtőn marad, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem.
Jn 15.5
Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek.
Jn 15.6
Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, ha elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elég.
Jn 15.7
Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok.
Jn 15.8
Azáltal dicsőül meg Atyám, hogy bő termést hoztok, és a tanítványaim lesztek.
Jn 15.9
Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben.
Jn 15.10
Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében.
Jn 15.11
Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök.
Jn 15.12
Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket.
Jn 15.13
Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért.
Jn 15.14
Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok.
Jn 15.15
Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek.
Jn 15.16
Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt. Akkor mindent megad nektek az Atya, amit a nevemben kértek tőle.
Jn 15.17
Ezt a parancsot adom nektek: szeressétek egymást!”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 58 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Válaszok:
lynx | 2017. április 14. 15:50

De azért van, mikor küzdeni kell:
Lukács 22:36
"Monda azért nékik: De most, a kinek erszénye van elővegye, hasonlóképen a táskát; és a kinek nincs, adja el felső ruháját, és vegyen szablyát."

Mekkora mázli, hogy ez mindent felülír.

Ámen.

Jó kérdés.
Szerintem hírdetné nekik az Isten Országát, és közölné velük, hogy Mohamednek nincsen benne része.

Jézus tanítványait óvta a saját sorsa beteljesedését követő veszedelmektől:
"Ez a beszélgetés az utolsó vacsora színhelyén történik Jézus és tanítványai között, közvetlenül a Gecsemáné kertbe való elindulás előtt. Jézus tart attól a kiábrándító körülménytől, amiben nemsokára része lesz a tanítványainak a küszöbön álló elfogatásakor, és tudta, hogy utána teljesen egyedül maradnak 31. v.). Ezért felfrissíti az emlékezetükben azokat az élményszerű emlékeket és bizonyítékokat, amelyeket Isten akkor adott nekik, amikor a múltban nehéz helyzetben voltak. Gondolhatnak arra, sőt bizonyosak lehetnek benne, hogy a gondviselés ezúttal sem fogja elhagyni őket. Az első missziós utak alkalmával biztosíték, eszközök és támasz nélkül nehéz helyzetben voltak, mégsem esett semmiféle bántódásuk (35. v.). Jézus a múltra emlékeztet, hogy biztosítsa őket a jövőről. "De azt sem tudja elhallgatni, hogy a helyzet gyökeresen megváltozott. A Krisztus és követői iránti ellenségeskedés nagyon nehézzé teszi az Őt követő emberek tevékenységét a jövőben, amihez megfelelően hatékony fegyverre lesz szükségük. Jézus ezért arra biztatja az övéit, hogy inkább mindent adjanak el, de ezt a fegyvert szerezzék meg maguknak, mert igen nagy szükségük lesz rá."
http://igemorzsa.hu/szent_bibl..

"Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek."

Béke legyen Veletek!
Áldás, békesség!
Menjetek békével!
Shalom!
Mind a békéről szól.
Sokan nem látják az "örökséget" !

Ez kétségtelen.

De Jézus nem engedné, hogy az ügyeletes divat-farizeusok szabják meg neki, hogy mi a könyörületes bánásmód és mi nem.
Nem engedte, hogy "kenyér-királlyá" koronázza a csôcselék és nem tudták politikai céljaikra befogni az ilyen-olyan csoportosulások sem.

A hozzá forduló római katonatisztet megdícsérte hite miatt, de nem kezdte el hírdetni azt, hogy Zeus és az Atya azonos, vagy hogy a római császár és a Dávid Fia kollégák.

Hálistennek rengeteg, és naponta többen. Csak sajnos nem mind élte túl.

Nem tudom, tudod-e, hogy a kereszt a hívô muszli mszámára botrány és istenkáromlás.

Allah a koránon keresztül megüzente, hogy Jézust meg se feszítették, meg sem halt a kereszten és még nem is támadt fel. Annak, aki ilyeneket terjeszt, lakolnia kell.

"Aki kardot ragad, az kard által vész el." - de kinek a kardja által vesszen el, aki ellenünk ragad kardot? Egy-egy ember mártíromság vállalása szent cselekedet, mert elejét veheti a tömeges vérontásnak, mint ahogy a Henri Boulad atya az egyiptomi koptokat ért támadással kapcsolatban kifejtette. De ha az öldöklésben nincs megállás, akkor védekezni kell.

Ezt a helyet már hónapok óta elhagyták, itt fogok válaszolni a szekulának feltett kérdéseidre.
Azt mondjuk nem értem, hogy miért akarod ebből kihagyni a legjobb, legmértékadóbb forrást Jézust, a mennyei Atyát, a Bibliát.
Szekula válasza, hogy finoman fogalmazzak téves.

szekula 2017. szeptember 19. 17:13
19
@zsoltkom
A mennyország a földön van. A szeretteid körében egy dolgos nap/élet után, a jól végzett munka örömével a szívedben, s az imádott társsal a karjaidban. A kutya opcionális, de sokat segít. A szex szintúgy.

zsoltkom 2017. szeptember 19. 16:55
@szekula

Vagy legalább olyan forrást javasolj, ahol ezt bőven/ érthetően leírják....(és ne bibliai idézet legyen).

A kérdés: Hol van a Mennyország és hogy néz ki? Akik leírják, hogy nagy csillogás meg ilyesmi, azt honnan tudják?
Mi a célja az Örökéletnek, és legfőképp mi a haszna?
Mit jelent az üdvözült állapot/ lét? Van-e fizikai következménye, hogy sokan vannak egyhelyen?
És mit csinálnak ott az emberek (?) és szükségük van-e olyan külsőségre/ körülményre, mint a földön volt?
Ezek, most éppen a zuhanó repülésről jutottak megint eszembe.

Válaszok:
Sulammit | 2017. október 6. 12:24

Szekula mondatai azért nem a mennyországra vonatkoznak, vonatkozhatnak, mert amiről ő beszél, az egy pillanatnyi jó érzés, de semmiképpen nem egy örök állapot.
A szeretteid nem mindig vannak toppon, így időnként terhet jelentenek, most nem akarom fényezni egy család mindennapjait.
Az imádott társ a karjaiban egy előzőleg beöntésen átesett társa szekulának. Vagyis az előzmények nem éppen gusztusosak. Ezzel nem cikizni akarom, hiszen írta, hogy így higiénikus és ezt ajánlotta a heteropároknak is, ami egy orvosilag is tiltott dolog egy nőnek. De, ha ő az aktív és nem a "köcsög", ahogy írta valakinek akkor nem veheti, csak úgy spontán az imádottját a karjaiba, ugye? Ez lenne a mennyország?
Egy dolgos nap, lehet egy bosszankodással teli nap, - is.
Egy dolgos élet, lehet egy kudarcokkal teli élet. A végén különböző betegségekkel.
Ez lenne a mennyország? Na, ne!

Valóban nem ront le semmit.
Nem találgatom. Jézus beszélt róla.
Egy boldog családra? Egy család bármennyire is boldog, - egyáltalán mit nevezel boldogságnak - mindig történik valami, ami ezt lerontja. Ezért nem lehet a mennyországot a földi állapothoz hasonlítani.
A rossz az egy hiányállapot, a jó hiánya. A jót nem feltétlenül követi a rossz. Követheti egy még jobb.

Nem a mennyországot definiáltam, hanem szekula mondataira reagáltam.

Képzeld mi történt? Mindenben egyetértek veled! :)

Igen, azzal egyetértek veled is és szekulával is, hogy ezek az örömök, jó érzések, boldogságok, megvannak az ember életében. De, mint írta, a mennyet a földön képzeli el. Erre mondják, hogy földi mennyország, vagy azt, hogy a mennyországban képzelem magam, stb.
Ez olyan, mintha elővételeznénk a mennyországot.
De mint mondtam ezek közé ékelődnek a többi földi dolgok. Sorban állás, utazás a tömött járműveken. Vagy várakozás a dugóban.
Ilyen viszont odaát nem lesz. Istent kihagytátok a buliból. Rendben, nem hisztek benne, de nélküle nem tudnátok, hogy van mennyország, vagyis Isten országa, és van pokol a Sátán és angyalainak helye, már ha helynek nevezzük az állapotot.
Ha van földi mennyország, akkor van földi pokol is.
Csakhogy Isten országában már nem lesz pokol. Vagy, vagy.
Na akkor térjünk a tárgyra.

"A kérdés: Hol van a Mennyország és hogy néz ki? Akik leírják, hogy nagy csillogás meg ilyesmi, azt honnan tudják?"

Jézus azt mondja, hogy Isten országa bennetek van.
Más helyen pedig azt, hogy Isten országa köztetek van.
Isten országa nem evés és ivás.

Találtam nekünk egy nagyon jó elmélkedő írást, azt ajánlom elmélkedjük végig a nagyszerű Barsi Balázs ferences atyával.
Annyi lenne a kérésem, hogy a 8. fejezettel kezdjed 43. oldal a 15. fejezettel folytasd, 81. oldal, majd a 19. fejezetet 102. oldal. Aztán az egészet elölről, vagy ahogyan akarod.
Bármelyik részbe beleolvasok, annyira jó, hogy alig tudom abbahagyni, de most kénytelen vagyok.

Lisieux-i Szent Teréz nagy realista, ugyanakkor igen finom lélek. Elmondja, hogy az egyik
nővér mindenben megfelelt annak, ami neki ellenszenves volt, nem volt olyan tulajdonsága,
mely ne irritálta volna. Éppen itt van a felebaráti szeretet tennivalója. Tudatosan próbálja őt
elfogadni, mindig többet tesz érte, imádkozik érte, ha meglátja. S egy bizonyos idő után egy
rekreáció alkalmával éppen ez a nővér kérdezi meg: „Szent Ábrázatról és Gyermek Jézusról
nevezett Teréz nővér, mondja már meg nekem, miért kedvel engem mindenkinél jobban?” Hát
ez a lelki fegyelem. Ha a másik ember idegesítő tulajdonságait nem tudom fegyelmezetten
elviselni, de prédikálok a szeretetről, és nagyon jó közösséget szeretnék, akkor ámítom
magamat.

Na látod, nem is kellett olyan sokáig várnod.
Bár a mennyországról nem beszéltem, de ez az írás annyira jó és lehet, hogy szó van benne erről a témánkról is.

Annyira sietek, hogy a linket nem másoltam be. :)

http://www.ppek.hu/konyvek/Bar..

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés