A Spotify megérkezett Japánba

2016. szeptember 30. 8:30
A svéd zenestreamelő szolgáltatás hosszú tárgyalások után a világ második legnagyobb zenepiacán is megjelent.

Több év várakozást követően Japánban is elindította zenestreamelő szolgáltatását a Spotify. A cégnek több mint másfél éve van tokiói irodája, de a lemezkiadókkal folytatott elhúzódó tárgyalások miatt a riválisok, az Apple, a Line és a Rakuten megelőzték. Más országokhoz hasonlóan, a japán felhasználók is választhatnak az ingyenes és a fizetős (9,60 dollár/hó) változat között.

Évi 3 milliárd dolláros eladásaival, az Egyesült Államok mögött Japán a világ második legnagyobb zenepiaca. A japán felhasználók viszont még mindig inkább fizikai, elsősorban CD-formában vásárolják a muzsikát, mint digitálisan. A streaming-szolgáltatók azonban inkább lehetőséget, mint fenyegetést látnak ebben.

A Spotify nemrég érte el a 40 millió fizető felhasználót, Japánnal masszívan emelkedhet a számuk. Előnye, hogy a szigetországban egyetlen mainstream streamingszolgáltatóként kínál ingyenes opciót. Valószínűleg pont ezért húzódtak el annyira a tárgyalások.

Japán a svéd cég idei második nagy dobása Ázsiában – Indonéziában, a világ negyedik legnépesebb országában márciusban indult el a szolgáltatás. A Spotify 2013-ban jelent meg a kontinensen (Hongkong, Szingapúr és Malajzia), de 2016 előtt csak egyetlen nagyobb piacra, a Fülöp-szigetekre tudott bejutni.

Pletykák szerint India a következő célpont, állítólag tanulmányozzák a piacot, az indulásra viszont még nincs konkrét terv. Talán nem árt figyelniük, mire jut a szubkontinensen ezen a héten debütált Google Play Music.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés