Lihegve torzít a liberális média

2016. július 12. 12:49

Stumpf András
Mandiner
A Tienanmen téren egy épp tömegmészárlást végrehajtó kommunista diktatúra tankjai elé állt ki egy férfi. Ezen a fotón egy demokrácia rendfenntartói tessékelnek odébb egy nőt.

baton_rouge.jpg

Szép, fekete nő áll egy szál magában, mint a szálfa, olyan egyenesen, miközben három rohamrendőr ront rá.

Ez a fotó járta be a netet tegnap, a Huffington Post képes volt például a Tienanmen téri híres jelenethez hasonlítani. (A HuffPostnak mondjuk van mit kompenzálnia fekete ügyben: nézzék csak meg, mennyi afroamerikai is dolgozik a szerkesztőségükben!) A 444 munkatársa ezt a cikket tette ki az ügyről: „Korszakos fotón rontanak a rohamrendőrök egy tüntető fekete nőnek”. Van bőr a képén.

De mi is történt a valóságban? Annyi, hogy fekete tüntetők elállták a rendőrök útját, azok meg mindenféle erőszakoskodás nélkül elvitték őket onnan. Az elszállítás előtti pillanatban kattant egyet a fényképezőgép. A kép tehát elvileg a valóságot mutatja, valójában viszont, főleg az interpretációkkal együtt: egyszerűen hazudik.

Vannak, akik a New York-i Szabadság-szoborhoz, mások szuperhőshöz hasonlítják a nőt. Akik a Tienanmen téri, tankok útját elálló emberhez hasonlítják, azokra már nincsenek is szavaink. Kevés, szegényes lenne a hazug propagandista, az elmebeteg is halkan puffog csak, mindegyikben van valami, de a tünetegyüttest nem lehet leírni egy szóval. A cselekményt igen. Hápézik. Vagy magyarul: négynégynégyel.

A Tienanmen téren egy épp tömegmészárlást végrehajtó kommunista diktatúra tankjai elé állt ki egy férfi.

Ezen a fotón egy demokrácia rendfenntartói tessékelnek odébb egy nőt.

Plankó mégsem erre hívja fel a figyelmet, noha maga is tisztában van vele, hiszen leírja: az amerikai esetben nem volt semmiféle erőszak. Mentegeti a hazugságot. Azaz dehogy mentegeti! Egyenesen dicsőíti!

„De az ilyen szimbolikus fotóknak éppen az a lényegük, hogy sokkal többet mondanak, mint a konkrét eset (ahogy a híres bicskei képen látható konkrét esetben sem történt erőszak, mégis sokat mondott a menekültválság kezeléséről).”

A bicskei esetben a migráns lerántott egy asszonyt és egy babát a sínek közé, a magyar rendőrök meg kihúzták őket onnan. A fotó úgy került a nemzetközi médiába, mintha a rendőrök lökték volna be őket a vonat elé. A fotó nem „sokat mondott a menekültválság kezeléséről”, hanem a valóság ellentétét mondta. Hazudott.

Egy konkrét politikai cél érdekében hazudott ordasat.

A 444 ars poeticája szerint tehát ez a média feladata.

Ha Plankó képéről nem sül most le a bőr, akkor valószínűleg: igen.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 119 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

bedét citálni értelmes emberek vitájába? de most komolyan! legközelebb már gfodor is igazodási pont lesz?
bizonyos szint felett nem megyünk bizonyos szint alá...

Emlékszünk, pont ilyen hamisítás volt az a magyar kép, amin úgy tűnik, a rendőrök a sínekre löktek egy migráns családot. Pedig a migráns rántotta a sínekre a nőt és a gyereket.
Ez a hamisság rendesen rossz hírünket keltette, bejárta a világsajtót. A balliberalisták ott rombolnak, ahol csak tudnak.

Ahová néznek, az is csak rosszindulat, gyűlöletforrás náluk.
Ilyenné formatálták magukat.

Hát csak a címig jutottam. Indulatokat kavaró állítások, hamis premisszák. Ezeket egy józan ember nem véleményezi.

"A 444 tehát nem akarta elkenni a valóságot, csak bulvárosan megpróbált nagyot durranót kihozni belőle."
A felfogásod alapján: a fiú, amikor puszit adott édesanyja arcára, a te 444-es eljárásrended szerint, meg akarta erőszakolni az anyját.
Tartod a szintedet.

Stumpf András csak arra hívja fel a figyelmet, hogy az ostobáknak bármit el lehet adni.
Az ostoba kizárólag az őt hülyítőknek hisz, mert azonossá válik azzal, amivé tenni akarják.
Az itteni főostoba "szarletka".

A média felelőssége óriási, ennek ellenére a meggyőződés nélkül ordibáló ostobák miatt élnek meg a hazugok.

A Reuters fotósa Jonathan Bachman szép képet készített. Azt sajnos Nick Visser nem veszi észre, hogy az a hit, hogy Amerika egy demokratikus ország most ezzel a felvezetéssel komoly pofont kapott. A "tank man"-nel összehasonlítani a hölgyet valljuk be minimum ízléstelen. Ott ugyanis 1989-ben 300-10000 halott volt, még a pontos számot sem lehet tudni.

Bármilyen kritikám van a jobboldallal szemben, azonnal az ugrik be, hogy nem adok muníciót a hazug ballib bandának.

"Milyen hülye szempont ez már megint, hogy feketéket kellene alkalmazni újságírók helyett?"


Nyugodjál meg Akitlosz, Ablonczy részéről csak szurkálódás a

Huffington Post felé hogy milyen kevés fekete van azon az ultralibsi Huffington-szerkesztőségi fotón!

Férfiak sincsenek rajta!!!

Valójában egyedüli férfiként () inkább borzasztóan frusztrált lenne ő azon a képen ahol csak olyan HuffingtonPostos bizonyára ultralibsi nők vannak!


Nősovinizmus! Férfi újságírókat a Huff-ba!!! :-D

Védd meg Akitlosz a férfi ojságírókat! :)

Válaszok:
ÁrPi | 2016. július 12. 18:42

Haha... elnézést .... Stumpfot akartam itt az előbb küldeni
a Huff-ingtonosok közé, nem Ablonczy-t ! :-)

Robert Merle? :) Na, "Védett férfiak" - Itt a Huffington szerkesztőségi fotóján nincs is egyetlen férfi sem ! :-D

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés