A Facebook mindent vitt tavaly a mobilos hirdetési piacon

2016. január 28. 9:24
Mark Zuckerberg cégének tőzsdei jelentéséből kiderül az utolsó negyedév nagyon bejött nekik, 90%-os a mobil használati arány és ebből jön a bevétel is.

Nem véletlen, hogy a közösségi médiás cégnek ennyire megy a szekere, hiszen bejött a Messenger és a Facebook szétválasztása, mindenki mobilon tolja, az 1,038 milliárd napi felhasználó 90%-a. Ebből 934 millió valamilyen okostelefonon lóg nap, mint nap. A cég bevétele 2015-ben 5,841 millió dollár volt, ez 52%-os emelkedést jelent. Nem kell félni a hirdetési bevételeik is 57%-ban növekedtek 1 év alatt.

2015 utolsó negyedévében a hirdetési bevételeik 80%-a mobilról jött. Az események (Events) szolgáltatást 500 milliónyian használják (egyébként ezt nemrég javították és pofozták ki egy kicsit), a Messenger mindent visz a maga csekély 800 milliónyi felhasználójával, de az Instagramot is 400 milliónyian tolják. Ami még érdekes trend, hogy 100 millió órányi videót néznek naponta a felhasználók és 500 millió  néz naponta valamilyen mozgófilmet a közösségi média Zuckerberges változatán.
 
 
Ami érdekes a kkv-knél is kötelező a Facebookos jelenlét, mert 50 milliónyi kisvállalkozás gondolja azt, megéri nekik itt nyomulni. Összességében viszont csak 2,5 millió hirdető volt a Facebookon tavaly. Ami érdekes látható, hogy az USA-ban kötelező megjelenni minden cégnek a Facebookon, ha életben akar maradni. Másrészt, ha nem lenne az amerikai dominancia, akkor nem lenne ekkora a bevétel sem. Az is jelenthet valamit, hogy amint visszajött Mark a GYES-ről a tőzsde azonnal pozitívan válaszolt is a bejelentésre.

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés