Nem kapott engedélyt

Kivonul Oroszországból a CNN

2014. november 11. 7:29
Kivonul Oroszországból a CNN International amerikai hírtelevízió. Az indokokat nem nevezték meg. Egy orosz napilap szerint a CNN már rég beadta kérelmét az orosz médiahatósághoz, de eddig nem kapott engedélyt, a médiahatóság viszont cáfolta, hogy köze lenne a kivonuláshoz.

A CNN International amerikai hírtelevízió kivonul Oroszországból – jelentette az orosz sajtó hétfőn. A hírtelevízió december 31-ig lesz fogható Oroszországban. Több kábeltelevíziós szolgáltató is megerősítette, hogy a kivonulásról tájékoztatta őket a Turner Broadcasting System (TBS) Europe Limited. Az értesítésben nem fűztek magyarázatot a döntéshez. A CNN orosz képviseletén sem kívánták megnevezni az okokat. 

Az orosz állami médiafelügyeletnél (Roszkomnadzor) közölték, hogy nincs közük az amerikai  hírtelevízió kivonulásához. Vagyim Ampelovszkij, a Roszkomnadzor szóvivője szerint a CNN részvényeseit kell erről megkérdezni. 

A Vedomosztyi című független orosz napilap internetes változatán megjelent értesülés szerint bár a CNN rég beadta kérelmét a Roszkomnadzorhoz, a mai napig nem kapta meg a működési engedélyt. Ehhez oroszországi céget kellene létrehoznia orosz partnerrel. Eddig ez nem történt meg. A csatorna adásait három éven át a működtető cég levele alapján sugározták a kábelszolgáltatók, amelyben a TBS arról biztosította őket, hogy folyamatban van a működési engedély beszerzése. A felügyeleti hatóságoknak pedig nem volt kifogásuk ez ellen.

Az orosz törvényhozás szeptemberben fogadta el azt a törvénymódosítást, amely 20 százalékra korlátozta a külföldi tőke arányát a sajtótermékekben, televíziókban és rádiókban. A Vedomosztyinak egy másik, név nélkül nyilatkozó forrása szerint a CNN kivonulása mögött az alacsony oroszországi reklámbevételek állhatnak.

A 24 órában sugárzó amerikai televíziós csatornát 1980-ban hozta létre Ted Turner amerikai médiamágnás. Oroszországban 1983-ben nyitotta meg képviseletét, 1991-től ingyenesen sugározta adásait a műholdas Kozmosz-TV-hez tartozó „24-es csatornán”. A CNN 1998 január 1-jétől a fizetős kábeltévés és műholdas szolgáltatókhoz tért át. Az RBK orosz hírügynökség emlékeztet arra, hogy az amerikai hírtévé fontos szerepet töltött be az orosz rendszerváltozás dokumentálásában. Élőben közvetítette például 1993-ban az orosz parlament székházának ostromát.      

A CNN az idén februárban a világ legrondább emlékművei” között bemutatta a breszti erőd második világháborús védőinek állított szoborkompozíciót, amely miatt Igor Morozov, az orosz parlament felsőházának tagja azt javasolta hogy tiltsák be sugárzását Oroszországban. Az ügynek azonban nem lett ilyen következménye.


Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 18 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Holnapi hír a CNN-ről:

VIDA ILDIKÓ A NAV ELNÖKE AZ IGAZTALAN KORRUPCIÓS VÁDAK MIATT MEGRENDÜLT EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTÁRA HIVATKOZVA FELMENTÉSÉT KÉRTE, MELYET AZ ILLETÉKESEK ELFOGADTAK. VIDA ILDIKÓ
KÜLÖNGÉPÉVEL GYÓGYKEZELÉSRE VENEZUELÁBA TÁVOZOTT.ÚTJÁRA ELKÍSÉRTE TÖBB, BETEGSÉGBEN ÉRINTETT MUNKATÁRSA.

Az oroszok még az eszüknél vannak.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés