Öt marketinglecke José Mourinho jóvoltából

2013. július 8. 9:42

Tóth Balázs
Sportsmarketing
José Mourinho egy példakép, egy antipatikus egoista, egy összeszedett stratéga és egy megfontolt marketingmenedzser egy személyben.

1. Ne félj kisarkosítani a véleményedet!

A gazdasági válság nyomán számos márka és számos egyéb piaci szereplő félelemtől megbénulva próbált kimászni a mély gödörből. Ez sokszor a piaci részesedés elvesztésével, csődbe menetellel [lásd Rangers FC] vagy csupán rossz szájízű döntésekkel társult. Nem csupán Mourinho volt az egyetlen, aki mindenáron kimondta a véleményét, de ő volt az, aki mindezt félelemmentesen tette meg. A BBC interjújában, ahol magabiztosságáról adott tanúbizonyságot kimondta, hogy »ha egy klub kirúg a rossz eredmények miatt, nem gond, mivel az a játék része. Ha ilyen megtörténik, milliomos leszek és pár hónapon belül találok egy új egyesületet.« Ez a szemlélet a marketingben is működőképes lehet, mivel öntudatos és markáns személyiségjegyeket hordoz magában, amik kiemelhetnek minket a piaci forgatagból. Azonban ehhez el kell viselni a ránk nehezedő nyomást is. Mourinho látszólag ezt tökéletesen kezeli. (…)

5. A szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket!

A menedzsernek, aki semmibe veszi az UEFA utasításait és mindig nyíltan ellentmond a »természetesnek« kikiáltott utaknak, győzelmi elkötelezettségét nem lehet megkérdőjelezni. A »bármi áron« elvet vallva törekedik a végső cél elérésére. Még a szabályok sem akadályozhatják meg ebben!

José Mourinho egy példakép, egy [un]szimpatikus egoista, egy összeszedett stratéga és egy megfontolt marketingmenedzser egy személyben. Lehet szeretni és lehet utálni, azonban tetteinek tudatossága, olyan szintre emeli őt, hogy nem lehet nem figyelni rá!”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Kedvelje a Makronómot Facebookon!



Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés